Sofi Oksasen Puhdistus. Hirveetä/Hyvää luettavaa?

Paljon kuullu eri mielipiteitä tästä kirjasta, miten täällä? Ostan jos tarpeeksi moni suosittelee..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 08:14

En suosittele, ensimmäinen teos useampaan vuoteen jonka lukeminen jäi puoleen väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 00:39

HIRVEETÄ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 09:03

Luin pätkän matkaa ja totesin aivan HIRVEÄKSI.EN suosittele kenellekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 09:12

Olen vasta satakunta sivua lukenut. Tarina etenee niin hitaasti, etten ole vielä saanut mitään käsitystä mistä kirja kertoo. Ei vaikuta niin hyvälle, kuin on annettu ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 09:14

Hänen tekstinsä ei oikein ole minun makuuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 09:26

Sellaiset kirja eivät kuulu lempikirjoihin : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 09:30

Kannattaa lukea kamalaa luettavaa,mutta totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:07

Itse en ole lukenut, mutta monet kirjan lukeneet tuttuni kertoivat toivovansa etteivät olisi kirjaa koskaan avanneetkaan. Saivat ilmeisesti painajaisia..

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 07.02.2009 - 11:37

en oo lukenut, mutta ei se kovin hirveää voi olla kun jatkuvalla syötöllä voittaa uusia palkintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:40

Enpä ole lukenut enkä näiden mielipiteiden jälkeen aiokaan. Suosittelen sinulle sen sijaan Anna-Leena Härkösen kirjaa "Ei kiitos". Siinä on arkimaailman realismia sopivasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:58

En ole lukenut,mutta kertovat,että hirveää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:11

En ole lukenut enkä taida lukeakaan kun lueskelin edeltävät vastaukset. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:25

En ole lukenut enkä lue. Riittää kun on nähnyt kirjoittajan ja kuullut häntä! populistinen aihe mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 08:45

Kannattaa käydä kirjakaupassa selailemassa miltä vaikuttaa, ihan meidän arvosteluihin ei kannata luottaa. Joku voi tykätäkin, makuja on niin monia. Ei se voi aivan ala-arvoinenkaan olla kun on voittanut palkintojakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 16:06

Sofi Oksanen kirjoittaa just sellaista historiallista ja populaaria tekstiä, josta suomalaiset tykkäävät. kun eivät paremmasta ymmärrä. Muualla maailmassa kirjallisuusintituutio on vuosikymmeniä edellä, tuollainen realistinen historiallinen kerronta on NIIN perinteistä, ettei se tarjoa mitään uutta. Mutta ei suomalaiset sitä tajua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 00:49

Kyllä Sofin kirja on yksi parhaista lukemistani. Olen siis lukenut sen.
Nimimerkkiä mainitsematta taitaa kaksvitoselta puuttua perspektiiviä, vaikka toisin väittää. ("Muualla maailmassa kirjallisuusintituutio..." kertoo jotakin.)
Tai ehkä sitten "suomalaisena en tajua".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:31

On kuuleman mukaan aika hirveätä luettavaa eikä edes lukemisen arvoista. Popularistinen aihe todella, uppoaa ihmisiin jotka uskovat kaikenlaisen propagandan.
Neuvotoliiton ja Viron suhteet kiinnostavat ihmisiä kaikkialla, siksi on varmaan niin suosittu eli myy hyvin.