Tietokone?

Voinko vain marssia johonkin tietokoneliikkeeseen ja pyytää myyjiä kaatamaan koneeni ja asentaa kaiken uudestaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 21:39

Varmasti voit johonkin mutta minne niin on jo toinen juttu.
Luulisi että kaveri tai sen kaveri osaa tyhjentää kovon ja asentaa käyttiksen uudelleen. Ei ole paha homma kun olen tehnyt sen itsekin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 21:07

tietsikoita kyllä myydään nykyään niin monen laisissa putiikeissa, ettei jokaisessa välttämättä se asiantuntemus niin kauhean syvällistä ole, voithan vähän kysellä sielä paikkakunnalla missä olet (Helsingissä kirjastoistakin löytyy tuollaisia palveluja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:09

et sinun pitää kysyä kotiinkuljetuksista ja onko mitään asentajia jotka voisivat asentaa tietokoneen. esim: exspertillä oli kotiinkuljetuksia ja asenus toimintoja. että kannaattaa kysyä sieltä!

Lähteet:
expert

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:11

Tuossa on ainakin firma joka maksua vastaan hoitaa kaikki mahdolliset asennushommat puolestasi:

www.justeeri.net/5.html?gcli...3godfmHk0g

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:16

Voit : )
Soita ja kysy eri liikkeistä ja muista verrata hintoja, ne vissiin velottaa ihan kivasti sellaisesta jutusta : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 21:33

paljo tälläinen sitten maksaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:36

kilauta kaverille, varmasti tunnet jonkun jolle tuollainen perusjuttu ei ole vaiva eikä mikään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:18

Voit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 22:38

Voithan sen viedä mihin vaan, mutta kannattaisi kysellä vähän eri paikoista hintoja. Saattaa tulla kalliiksi se eka paikka.
Itsekin sen voi tehdä. Minäkin vanha mummo olen tehnyt sen itse. Mutta pitää sulla olla tiettyjä levyjä sitä varten.
Varmuuden vuoksi asiantuntija on paikallaan, jos et yhtään tiedä itse asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:58

jo vain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:05

jos sattuis olemaan se liike josta ostit koneen, saattavat tehdä ihan pr-työnäkin jos kysäset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:38

JOS KÄYTÄT WINDOVS,LAITA ASENNUSLEVY SISÄÄN JA VASTAILE TULEVIIN KYSYMYKSIIN,,SIINÄ SE KOKO HOMMA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 08:16

Voit tehdä sen ihan itsekin.

Kiintolevyjen alustaminen on helppo operaatio, johon voi levyn koosta riippuen kuitenkin kulua hieman aikaa. Alustaminen aloitetaan avaamalla työpöydältä tai Käynnistä-valikosta Oma tietokone, minkä jälkeen näkyville tulevat Windowsin löytämät asemat. Mikäli koneessa on useita kiintolevyjä tai kiintolevyosioita, jotka tunnistaa niiden kuvakkeen perusteella (kts. esimerkin C- ja D-asemien kuvakkeet), ne kaikki tulee alustaa. Sitä asemaa, jolle Windows on asennettu (yleensä C-asema), ei voi yleensä tuhota tällä menetelmällä.

<!--[if !supportEmptyParas]-->

Alustaminen aloitetaan napsauttamalla asemaa hiiren oikealla painikkeella ja valitsemalla pudotusvalikosta Alusta… (Format…).

Seuraavassa ikkunassa tarkistetaan, että Pika-alustus (Quick Format) -laatikossa ei ole rastia ja napsautetaan Käynnistä (Start).

Tämä on viimeinen mahdollisuus peruuttaa operaatio. Kun napsautat OK, tietokone ryhtyy alustamaan kiintolevyä ja kaikki sillä olevat tiedot tuhoutuvat.

ohjeita:
support.microsoft.com/kb/313348/fi
support.microsoft.com/kb/255867/fi
cc.oulu.fi/~jmt/alustus.htm

Lisätty: 07.02.2009 - 09:54

windowshelp.microsoft.com/Wi...71035.mspx

www.mikrotukikohta.fi/tietok...uolto.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:08

tarkoitatko formatointia ja uudelleen asennusta? meilläpäin ainakin on ihan sitä varten yrityksiä jotka korjaa, asentaa, neuvoo ym tietokone juttuja ja ei maksa paljoa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:19

Riippuu paikkakunnasta,tutki hieman tarjontaa ja mieti kuitenkin saisiko apua perheestä tai ystäviltä.