Voiko koiralle antaa naudan nivel-luita raakana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 21:22

Voi syöttää, mut sian luuta älä missään nimessä.
Mun äiti antoi koiralle kinkusta luun pätkän ja se sai siitä siruja ja arvaa kun se sit rupes tarpeitaan tekemään se huusi kun ei meinannut tulla, ei ku apteekkiin ja parafiiniöljyä kitusiin voiteeks, sit se helpotti : ) ei muuten naurattanut.
Mut ei enää puhuttu meidän perheessä luista muutakuin näistä siankorvista ja nahkaluista.

Lähteet:
kokemusta omaava

Kysyjän kommentti

Kiitos neuvoisa,myös kaikille muillekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 20:54

Voi tietenkin, nautaa ja sikaa linnunluita ei niin mielellään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:04

En osaa sanoa,kunei ole koiraa,mut Sulkkis ties,et voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:05

en tiedä suosituksista, mutta silloin meillä vielä koira oli, niin noitahan se jäysti 15 vuotta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:12

Tuolla keskustelu aiheesta:

keskustelu.suomi24.fi/show.f...0040886613

"Naudan nivelluut ovat juuri oikeita koiralle syötettäväksi. Possun luita koiralle ei saa antaa sillä ne menevät liian mössöksi koiran hampaissa ja aiheuttavat suolitukoksia.
Luut tulee antaa aina raakana ja koiran suolisto tottuu niihin pikkuhiljaa. Vahdi koiraa aina kun se syö luita."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 21:33

Ei ole koirakokemusta niin paljoa, että uskaltaisin sanoa juuta tai eitä. Onneksi täällä näkyy olevan fiksuja vastauksia jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:19

Voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:26

naudanluita nimenomaan voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:54

Naudan luita voi antaa. Etenkään nivelistä ei irtoa teräviä siruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:00

riippuu koirasta, mutta melko varmasti tavalliselle koiralle voi ehdottomasti antaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:41

kyllä voi mielellään syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:42

VOI ANTAA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 06:00

Tyttäreni ainakin raakana niitä silloin tällöin antaa koirilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 08:06

Jos koira on tottunut syömään luita ja vatsa kestää,mutta vain raakoja naudan luita tai rustoja , ei keitettyjä. ( eikä linnun- tai possunluita).

Tuolla on hyvä sivusto raakaravinnosta koirille ja kissoille:
www.luontaisnetti.fi/elaimet_barf.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:05

kyllä voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:12

Toiset vannovat täysin raakaruoan nimiin,osa varoo näitä sian ja linnun luita,minä annan broilerin rustojakin,taitaa riippua koirasta,kauhutarinoita olen myös kuullut,taitaa varovaisuus olla paikallaan.