Kummat mielestäsi ystävällisempiä, ryssät vai hurrit?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 18:04

Jos noin nimittelet, tuskin kummatkaan sua rakastaa, eli vähän se on siitäkin kiinni kuin itse huutelet ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 18:06

Kumpaisessakin ryhmässä on ystävällisiä ihmisiä ja niitä toisia , ei niitä mielestäni voi vertailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:11

Meidän naapurit ovat kaksi eri temperamentilla ja historialla varustettua kansaa. Erilaisuus on rikkautta. en voi vertailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:11

Rehellinen itänaapuri ja normaali länsinaapuri... jos semmoiset sattuu yhyttämään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:33

Onpas lapsellinen kysymys! Nyt suosittelen peilin eteen asettumista ja harrasta mietintää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:38

ihmisiä ne vaan on.. molemmat kansat. Ei eroa toisella ei toisella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:44

Joo, arnika sen sanoi, kaikki me olemme ihmisiä : )
Jokaisella on omat kotkotuksensa : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 19:02

Jumalan luomia yhtä arvokkaita vikoineenkin. Tykkään molemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 19:24

Eiköhön tässäkin asiassa päde vanha viisaus: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 19:35

Lähipiiriini ei kuulu kumpiakaan, joten vaikea sanoa.
Molemmat oman kulttuurinsa edustajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 19:42

Jahas nyt on niin että mä onn ruottin kansalainen, eli voisin olla "hurri" ja mun vaimo on entisestä neukusta, muttei ryssä joten tunnen kummatkin kansallisuudet ja olen sitä mieltä, meissä on kaikkia ja joka junaan niinkuin myös suomalaisissakin, mielestäni olet pikkuisen hakosella tän kysymyksen kanssa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:22

Molemmat "keittää samaa soppaa" mutta kierompia ovat nuo r:llä alkavat...
Ja hmmm....se ystävällisyys......ei ole ystävällisiä kumpainenkaan puolisko...Juu siis mitä tunnen tai tiedän ja sukuunkin luikerrellut tällainen "R" henkilö joka teki semmoset paskat lähimmilleen ettei siihen pysty muut kuin rys.....
Kurjaa kun suomeen pitää edes päästää nuita hulluja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:22

Tunnen molempia ja ovat jopa ystävällisempiä kuin suomalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:23

Molemmissa naapurimaissa aivan normaaleja ystävällisiä ihmisiä, ainakin minun matkailukokemuksieni mukaan, sekä ystäväpiiriini kuuluu molemmista maista alukperäisasukkaita.
Mutta tosiaan jos nimittelet niin voi olla että sinulle ei olla ystävällisiä, mieti asiaa omallekohdallesi .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:21

Ehkä ruotsalaiset tuntuvat ystävällisemmiltä kun kulttuuri on lähellä omaamme.
Jos pitäisi vastata kumpaan maahan muuttaisin pakon edessä niin se olisi ruotsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:24

Pintapuolisessa kanssakäymisessä ruotsalaiset tuntuvat ehkä hivenen kohteliaammilta lähinnä vain siksi, että kulttuuritausta melko sama kuin suomalaisilla. Ystävinä molemmat ovat ihania. Kannattaisi vaikka tutustua molempiin, arvioida ihan itse ja jättää nimittelysanat kotiin..

Lisätty: 06.02.2009 - 21:26

Ja jos kysyttäisi kumpaan maahan muuttaisin, en osaa vastata kun molemmissa olen asunut jo:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:35

Vaikea mennä yleistämään, kuten kaikista kansalaisuuksista myös ruotsalaisista ja venäläisistä löytyy sekä mukavia että vähemmän mukavia ihmisiä (yllätys yllätys). Myönnän, että minulla on ollut ennakkoluuloja, joissa olen pitänyt ruotsalaisia itserakkaina ja venäläisiä epäluotettavina (erittäin isänmaallinen vaarini on onnistunut aivopesemään minut). Viime kesänä kuitenkin tapasin työpaikallani hurjan mukavia suomenruotsalaisia, ja syksyllä sain uuden parhaan ystävän venäläisestä lukiokaveristani, joten ennakkoluulot ovat karisseet aikalailla pois. Jos harkitset lähempää tuttavuutta jommankumman "naapurimme" kanssa, niin kannattaa ehkä välttää noita haukkumasanoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:29

Molemmat kansat ovat perusluonteeltaaan hyvin sivistyneitä kanssakäymisissä ja ystävällisyydessä. Toinen asia sitten kokmonaan mitä sisimmässään ajattelevat, mutta osaavat hyvin käytöstavat toisin kuin suomalaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:19

Ei tollaseen vastakkainasetteluun voi vastata, ruotsalaiset ovat ainakin suomalaisia kohteliaampia. Tunnen myös venäläisiä. He ovat vieraanvaraisia ja työteliäitä. Tämä on vain ja ainoastaan persoonallisuuskysymys, ketkä ovat mukavia ja ketkä eivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:30

Tasapeli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:56

Joo eiköhän meistä suomalaisistakin löydy niitä ystävällisiä ja ei ystävällisiä ihmisiä, joten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:20

minun kaveri piiriini kuuluu molempia (jos ymmärsin kysyjän kysymyksen oikein eli ruotsalaiset ja venäläiset)mut tuolaisesta kielen käytöstä olisit saanut kavereideni keskuudessa ikävät vammat.jos tosissasi kysyit,,,,,,.mutta asiaan se riippuu katsos siittä miten sinä itse suhtaudut heihin ..niin kaiku tulee sen myötä... ja sen jälkeen ystävällisyys.(mut,ehkä nopeammin venäläiseltä mielestäni)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:51

Molemmat on hyviä kavereita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 01:14

molempi parempi

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 07.02.2009 - 11:28

no kummastakin porukasta löytyy ystävällisiä ja vähemmän ystävällisiä ihmisiä.. samoin kuin meistä suomalaisistakin. turhaa jaottelua mielestäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:06

Ei pidä koskaan yleistää, mutta yleisesti venäläiset osaavat käyttäytyä ystävällisemmin kuin suurin osa suomalaisista. :P Ruotsalaisista minulla on tosi vähän kokemusta, mutta se vähä ei anna aihetta arvosteluun. :P

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:22

Käytät rumaa kieltä.
Yhtään venäläistä en tunne, mutta kyllä sitä väkeä näkyy kaupungilla, ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa että olisivat ystävällisiä.
Ruotsalasia tunnen paljonkin ja tulee heidän kanssaan juttuun, sivistyskansaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 10:40

Suomal aisten ja ruotsalaisten kulttuuritausta on kyllä ihan erilainen..Eli tietämättömyytta jos väittää että maiden historiat ovat yhtäläiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 19:20

Stalin hyökkäsi Suomeen 1939. Mutta siihen pysähty rajalle armeija ku seinään. Eli en
pidä oikein venäläisistä ovat sellaista suurkansaa. Aina se uhka on Itä-suunnalla. Ei
niinkään lännessä.

Lähteet:
Historia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:20

molemmissa on hyviä ja pahoja, en osaa erotella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 13:40

En osko että,kansalaisuus niin paljon vaikuttaisi ystävällisyyteen,ennemminkin perhe olosuhteet ja kasvatus yksilötasolla.
Meillä on paljon negatiivisiä tunteita naapurustoamme kohtaan("ovat jo syntyessä perittyjä")Toisen pelko ja toista kadehditaan.
Olaan kukin itse kohteliaita kanssa ihmisiämme kohtaan,niin kyllä se metsä vastaa,niin kuin sinne huudetaan.

Lisätty: 13.02.2009 - 13:42

Niin,jätetään nimittelyt sinne lastentarha ikään,mihin vaiheeseen ne kuuluukin(ja silloinkin kohtuudella)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:00

Ihmisiähän ne vaan on, tunnen erittäin ystävällisiä kummastakin porukasta ja tiedän että hakemattakin löytää hanklaluuksia niin idässä kuin lännessäkin, on vähän omasta asenteesta ja käyttäytymisestä kiinni (muista tämä anonyymi tsuhna-finjävel)