Minkälainen on paras hyytelökakku, mikä marja/mitä hyydykettä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 17:59

Tyrni-minttuhyytelökakku

resepti:

nasuttaja.vuodatus.net/blog/...etyt+kakut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 19:20

Ehdottomasti mustaherukoista tehty hyydykekakku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:57

Vdelmistakin tulee ihan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:22

Tuoreet MANSIKAT ja liivateliemi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:39

Tällaista suolaisen hyytelökakun reseptiä kuvailtiin sanoilla "ehkä maailman paras ja erittäin koukuttava". Itse en tosin ole kokeillut, mutta hyvältä kuulostaa!:

kylmäsavulohta n. 300 g
pussi pakastekatkarapuja
prk raejuustoa
prk kuohukermaa
2 sitruunaa
tilliä, viherpippuria
1 - 2 valkosipulinkynttä puserrettuna
n. 5 liivatelehteä

Paloittele lohi ja 2/3 katkaravuista. Vatkaa kerma vaahdoksi ja lisää
raejuusto, mausteet ja lohi/katkarapuseos. Kuumenna sitruunan mehu,
jäähdytä vähän ja liota liivatteet. Anna vielä vähän jäähtyä. Sekoita
joukkoon ja anna hyytyä jääkaapissa seur. päivään. Koristele
katkaravuilla, tillillä ja sitruunalohkoilla.

Lähteet:
keskustelu.plaza.fi/ellit/id...u/t1565188

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:32

Minä teen usein mansiikka hyydykkeen ja pidän siitä sekä lakkahyydykkeestä yhtä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:23

Raikasta appelsiini/ananashyyytelöä pinnassa, sisällä mangoa ja kermavaahtoa hyytelöitynä/sorbettina. Voit tehdä kulhoon eri kerroksia oman makusi mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 01:26

mansikka normaalisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:50

Valkosuklaa-Mustikka hyytelökakku

Tosi hyvä hyytelökakku ja helppo ja nopea tehdä! Tein tämän kiireessä, kun piti saada jotain hvyää kahvin kanssa! Siksi päällys ei ole ihan viimesen päälle... :)

Pohja:

10 kpl Digestive keksejä
½ dl mantelirouhetta
75g sulatettua margariinia

Täyte:

2 munaa
½-1 dl sokeria
1 prk Flora Vanillaa
200g tuorejuustoa (maustamaton)
100g valkosuklaata
6 liivatetta
tilkka vettä

Päälle:

mustikoita
2 dl vettä (tai mehua)
1 dl hyytelösokeria

Sulata rasva ja murenna keksit. Sekoita mantelirouheen kanssa ja painele leivinpaperilla vuoratun irtopohjavuoan pohjalle. Laita hetkeksi kylmään.

Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen. Vatkaa munat ja sokeri. Vaahdota vanilijakastike. (Kun vatkaat tässä järjestyksessä, vispilöitä ei tarvitse pestä välillä). Sulata suklaa mikrossa tai vesihauteessa. Sekoita suklaa tuorejuuston joukkoon. Yhdistä kaikki vaahdot. Liuota liivatteet tilkassa vettä ja kaada ohuena nauhana täytteen joukkoon. Sekoita hyvin. Kaada täyte pohjan päälle ja anna hyytyä jääkaapissa vähintään 4 tuntia tai yön yli. Pakastimessa voit nopeuttaa hyytymistä!

Ripottele hyytyneen kakun päälle marjat ja valmista hyytelösokerista kiille ohjeen mukaan.

Lähteet:
nasuttaja.vuodatus.net/blog/...etyt+kakut