Mikä olisi helpoin, nopein ja kivuttomin tapa päästää vanha jyrsijälemmikki päiviltä kotikonstein?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 15:20

Kyllä se on varmaan leka. Pyydä naapurin metsästäjää hoitamaan homma jos ei kotoa löydy teurastajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 15:15

eläinlääkäri antaa piikin,anna sinä vaikka insuliinia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:40

eetterillä joskus meillä lapset nukuttivat pieniä lemmikeitään. Sitä kai saa apteekista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:58

Olipa konsti mikä tahansa, varmasti se tuntuu itsestä pahemmalta kuin lemmikistä (jos tää nyt yhtään lohduttaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 16:02

Eläinlääkäri voi auttaa, että pääsee ikuiseen uneen, sniif....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 17:32

Ei kotikonstein, vaan lääkäriin piikille. Kotikonstit epäonnistuvat aina tavalla tai toisella ja eläin kärsii ja pahimmassa tapauksessa jää kitumaan. Ei se lääkärin piikki niin paljoa maksa, etteikö voisi huolehtia kivuttomasta poistumisesta. Eläimelläkin on tunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:04

Olisi kaikista julminta antaa lemmikin kärsiä, onneksi mietit lopettamista. Kotikonstein ei ole takuuta siitä, pääseekö lemmikkisi kivuttomasti ikuiseen uneen. Kannattaisin ajatusta että viet sen eläinlääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:35

jos talossa on mies.. niskat katkaisemalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 21:05

Kyllä minä kääntysin eläinlääkärin puoleen. Kotikonstit aika julmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:21

Sanoosin, jot kotikonstit unholaan ja sille unipiikille sinne tohtoorille, ei se niin pal maksa, eläimel parempi/tuskaton, kuin myös sulle jää parempi mieli ja muisto...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:38

Kun noin kysyt,niin uskoisin eläinlääkärin olevan
Minä olen hoitanut asian itse omille perheeni eläimille sen ajan koettaessa, koska mielestäni se on velvollisuuteni ,kun he ovat minun kanssani elämänsä viettäneet.
Suren heitä aina pitkään ja hautaan heidät itse aina minulle rakkaaseen paikkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 23:37

Olen itsekin taistellut tämän kysymyksen äärellä. Eläinlääkärillä lopettaminen on kuitenkin arvokasta, mutta jos eläin on rakas, lopettamisesta voi myös hieman maksaakin. Itselläni on ollut useampia erilaisia lemmikkejä, kaikkia ei ole lopetettu eläinlääkärillä. Lopettamisessa pääasia on nopeus ja kivuttomuus.

Tarkemmin ajatellen eläinlääkärin lopetuksessa aineilla ensin eläin nukutetaan/rauhotetaan, sitten tulee lihaksiston toiminnan lamauttava aine, lopuksi hengitykselimistön ja sydämen toiminnan lamauttava. Eläin nukkuu pois. Riippuu eläimen luonnosta onko oikea tapa. Poisnukkuminen kuulostaa kauniilta, mutta kaikkien eläimien luonnolle ei käy, että ne pakotetaan nukkumaan pois, lamautetaan niiden elämä. Tällainen tapa voi olla ihmisille kaunis, mutta kuka on kysynyt eläimeltä? Esim. Otsaan ampuminen on toimenpide, jossa tajunta lähtee heti, eläin ei kerkeä tuntea kipua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:02

Eikös joku oo tota vessanpönttöökin kokeillu sen lekan lisäks..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 11:42

Itse en ainakaan pystyisi rakasta lemmikkiä päästämään päiviltä, ennemmin veisin eläinlääkärille lopetettavaksi tai sitten hankkisin "palkkamurhaajan" joka hoitaisi homman puolestani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:12

Veisin eläinlääkärille. Itse yrittämällä voi tullakin ongelmia ja eläin saattaa kärsiä tarpeettomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:55

Jos et ole tottunut päästämään eläimiä hengiltä, parasta että annat ammattilaisen hoitaa homma