Mitä voisi tehdä, että saisi väkivallan pois kouluista?

Jälleen kerran on sattunut väkivaltatapaus koulussa. 10 vuotias poika pahoinpideltiin!!!
Voi kauhea...

Ja tietty muualtakin väkivalta pois kuin kouluista.

Avainsanat: väkivalta kouluissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 16:00

Kyllä munkki on oikeilla linjoilla ja se pitää aloittaa vanhemmista, sillä kaikki tulee kodista suurellta osin ! Samoin opettajan auktoriteetti pitää palauttaa entiselleen ja silloin loppuu paljon! Eli Jumalan pelko on saatettava uudestaan voimaan!

Kysyjän kommentti

hih...hyvä vastaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 12:58

PITÄISI OTTAA KOIVUNIEMEN HERRA UUDESTAAN KÄYTTÖÖN JA OPETUS ALOITTAA VANHEMMISTA

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 06.02.2009 - 13:43

Eikai sihen oikeastaan voi hirveästi mitään tehdä, koventaa rangaistuksia ja valaistaa aikasemmista tapauksista ym. vaaroista. Kyllä ne elokuvat ja pelit taitaa näytellä pääroolia näissä tapauksissa kun syitä haetaan tällaisiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:51

tämä tuntuu olevan ajan henki. Jonkinlainen riippumattomuus vallasta.. turhautuminen ja tehdään mitä mieleen juolahtaa. En osaa sanoa, millä enää korjata noita nuoria mutta kikille joilla on kotona pieniä lapsia.. rajat! rakkaus! läsnäolo! puhuminen! kasvatus kuin ennevanhaan.. mitä saa thä je mitä ei! josko pytyttäis edes tulevaisuudessa jotakin muuttamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:40

jos opettajien auktoriteetti kyseenalaistetaan kaikissa yhteyksissä, niin turha odottaakaan mitään merkittäviä parannuksia, ei näitä ongelmia ratkaista metallinpaljastimilla, valvontakameroilla ja turvamiehillä, toivottavasti ei koskaan näillä konsteilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:57

Niin sanoppa se, kaikenlaista on jo yritettykkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 16:34

Ehkäpä aluksi pitäisi laittaa vanhemmat koulunpenkille, sieltä kotoahan kouluikäiset asenteet ja asiat yleensä oppivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 16:49

Jos vanhemmat ei välitä lapsistaan, eivät lapsetkaan välitä koulukavereistaan eikä paljon mistään muustakaan. Kyllä entinen koulukuri oli sentään jotain. Takaisin se tyyli, loppuu pahoinpitelyt. Ja nykyiset vanhemmat jollekin kurssille jossa opetetaan, miten lapsia kasvatetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 17:46

Niin, itse peruskoulun käynyt väki on nyt "kasvattajana".
Kansa- ja kansalaiskoulu ja lukio ja oikea ammattikoulu takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:12

Samat koulukaverit eli luokkakoulu takaisin. Nuorelle on tärkeä kuulua meidän luokkaan eli johonkin yhteisöön. Ja tutut kaverit hoksaavat, jos kaveri voi pahoin.

Silmät pyöreinä luin HS:n koulutusliitettä. Siellä pari homoseksuaali poikaa ja lesbotyttöä kertoivat kuinka he avoimesti ovat tunnustaneet valtavirrasta poikkeavan seksuaalisuutensa.

Tuon ikäiset nuoret, joilla ei vielä pitäisi olla vakiintunutta sukupuolisuhdetta, olivat mielestään homoja ja lesboja.
Kaikki on ikäänkuin liian aikaisin... kaikki mulle ja heti.... senkö meidän hyvinvointi meille teetti. Salliva ja mukavuudenhaluinen kasvatuksemme tuottaa nyt hedelmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:49

Minusta kaikki lähtee opettajan vastuusta. Kukaan muu ei hallitse luokkaa ja sen oppilaita, kuin opettaja. Hän tietää ja aistii tapahtumat, mutta puuttuuko, vai pistääkö pään pensaaseen kuin jänis?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:15

Se on sen ns.vapaan kasvatuksen tulos. Roolit on kääntyny aika päälaelleen, kauheeta seurata välillä mukuloita, pieniäkin, jotka komentelee ja käskee vanhempiaan kun jotain orjaa. Kyllä tarvis saada lasten päähän takas se pelonsekanen kunnioitus vanhempiin ihmisiin, oli ne sitten omia vanhempia, opettajia tai naapureita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:22

Kun lapsi on pieni, hänelle tulee opettaa miten käyttäydytään ja mikä on oikein. Jos aikuinen ei sitä viitsi tehdä, sen tekee joku muu; esim. videopelit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:59

Rajat ja kunnioitus ovat lapsilta hukassa ja väkivallan tienynlainen ihannointi voimassa.Kasvatus kotona,täysi olla näissä asioissa huomattavasti ankarampaa.Nollatoleranssi väkivaltaan,Epäkunniottavasta käytöksestä arestiin(iän muikaiseksi ajaksi)Kuoluihin tarvitaan lisää nuoria avustajia,jotka pystyvät jo ennen opettajia,haistamaan riita- tai kiusaamis- tilanteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:09

vanhemmat vaan kasvattamaan lapsiaan, muuta keinoa ei ole. Mutta usein on niin että nykyvanhempia ei ole itseäänkänä kasvatettu. Rangaistuskäytäntö koulussa, kaikkea ei pidä sallia.

Lisätty: 09.02.2009 - 12:10

Opettajahan on nykyään oppilaiden ja heidän vanhempiensa armoilla mikä on väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:27

Lapset tarvitseva aikuisen tukea kaikissa kehitysvaiheissaan. Tätä ei ole ymmärretty, vaan lapset jätetään liian pieninä "pärjäämään" ilman aikuista. Sitten siinä vain pärjäillään ja vahvemman sana on laki. Lapsen oikeuskäytäntö muodostuu myös sen mukaiseksi ja niin onkin sitten valmiina nykykäytäntö, jossa kaikki kiusaavat toisiaan. Ei se sen kummempaa ole. Puretaan vain tuo kehityskulku, niin lapsetkin rauhoittuvat ja oppivat toisten huomioonottamisen. Sen pituinen se.