Viisain kuulemasi/lukemasi aforismi?

Avainsanat: aforismi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 11:03

Nalle puh on sitten viisas nalle: hänen sanonnastaa esim "Sinä vapiset vain sisällisesti ja se on pienen eläimen rohkein tapa olla vapisematta" on älytön viisaus:)
tai " vaikka oli kauhean ihanaa syödä hunajaa, oli kuitenkin hetki juuri ennen syömisen alkamista parempi kuin itse syöminen"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2009 - 01:11

- Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 01:37

Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 07:34

tämä on vanhan kansan viisautta, että jos on vappuna lunta katolla, on sitä sitten todennäköisesti maassakin,( kevennys heh hee)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 08:23

Miauu...Vilma-kissa vastaa ensin: Hyvä hiirikissa pitää kyntensä piilossa!
Emäntä sanoo, että onni tulee eläen, ei ostaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 09:04

Aika aikansa kutakin sano pässi ku päätä leikattiin : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 11:03

Luin juuri kirjasen "Idän viisauden porteilla". Siinä olevat jutut eivät nyt ole suoranaisia aforismeja, ehkä paremminkin vertauksia ja sanontoja. Muutama jäi mieleen;

- Ellet usko jumaliin, jätä ne rauhaan (kiinalainen sanonta)
- Majakat ovat kirkkoja hyödyllisempiä (Benjamin Franklin)
- Jumalalla ei ole uskontoa (Gandhi)

Siinä oli reilut kolmesataa samantyylistä juttua, varmaan paljon parempiakin mutta nuo jäivät lyhykäisyydessään mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 11:09

Viisain taitaa olla vielä lukematta,mutta hauskin(järkeväkin) on:

Jos olet vasara,lyö lujaa
Jos olet naula,pidä pääsi pystyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 11:18

Hei, tässäpä minäkin heitän korteni kekoon:

"Jos pystyt ratkaisemaan ongelmasi, mitä syytä sinulla on olla huolestunut?
Jos et pysty ratkaisemaan ongelmaasi, mitä sinua auttaa olla huolestunut"
ja toinenkin oivallus joka on antanut itselleni lohtua vaikeana aikana:
"On aikoja, jolloin on liian raskasta uskoa tulevaan, emme vain väliaikaisesti ole riittävän rohkeita. Kun näin käy, keskity nykyhetkeen. Löydä elämästäsi pieniä iloja ja onnen hetkiä, kunnes rohkeus palaa."
terveisin: illi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 11:33

Tekevälle sattuu.
Pakko ei ole kuin kuolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 12:26

Se on viisautta jos on aina valmis lähtemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 13:10

et voi myöhästyä ennenkuin saavut paikalle,,KUOLEMA KUITTAA UNIVELAT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 13:14

"Menneistä päivistä kiitos. Tuleville päiville tulkaa." Dag Hammarskjöld

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 13:21

Älä sure, anna hevosen suraa, sillä on iso pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:21

Eilinen on mennyttä, tulevaisuus edessä.Elä tätä päivää ja nauti elämän pikkuasioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 16:34

Ei kysyvä tieltä eksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 18:09

Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:32

Itku pitkästä ilosta, pieru pitkään nauramisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:41

Viisas äiti on saatavilla olematta kuitenkaan läsnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:27

Tämäkin menee ohi. :P