Kumpi on tärkeämpi, työ vai kumppani?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 23:36

Se on todella hankala vertailupari, siinä pelataan kahden melko erilaisen arvomaailman kanssa, eikä nekään ole toisistaan riipumattomia.

Käytännössä päätöksiä joutuu tekemään yksittäistapauksissa vähän vuoroon kummankin hyväksi, eikä ne päätökset aina ole kovin helppoja. Kategorinen linjanveto jomman kuman mukaan yleensä johtaa jonkinasteiseen katstroofiin.

Kuitenkin, taiteiltuani runsaat neljä vuosikymmentä tällä trapetsilla, olen tullut siihen tulokseen että ellen itse tee niitä päätöksiä, joku muu vetää asiasta johtopäätökset eikä sekään lopputulos varmaan ole toivottu.

Tämä tuskin oli mikään selvä vastaus, mutta tällaiset nyt mieleen nousi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 23:06

Minusta suhde on 50/50. koko lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 23:30

Kai ne voi vaihdella eri elämäntilanteissa kumpi on tärkeämpi. Työt voi loppua yllätteän ja uusia tilaisuuksia tulee varmasti, mutta hyvästä kumppanista kannattaa pitää kiinni, kun sellaisen on löytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 23:36

Molempia ajallaan. Työt täytyy tehdä työpaikalla ja kumppani ottaa huomioon kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 00:04

kumpikin ajallaan, kuhan vaan osais ne ajat pistää kohdalleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 03:01

Kyllä molemmat ovat varmastikin hyvin tärkeät, mutta työ ennenkaikkea on tärkeä, kun ajattelee vanhuutta ja eläkettä !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 05:55

Elämän tilanteen mukaan on tehtävä kompromisseja. Ja siinähän me naiset olemme eteviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 06:30

onneksi ei enään työ ongelmia,työ aikana taisi työ viedä voiton

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 07:10

8 tuntia töitä vieraalle ja loppu aika ja viikonloput muijalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 07:31

nyt , kun olen kotona kaiken aikaa, niin ihan yksi ja tärkein on mieheni..mutta silloinkin kun olin työelämässä ja ois pitänyt valita , kumman ottaisin työni joka oli kuin perheeni, olin yksityisyrittäjä, niin oisin silloinkin valinut mieheni, jos hänelle ois jotain sattunut ja tarvinnut minun huolenpitoa ...onhan hän minun rakkain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 08:46

Työ on ihmiselle selkäranka,eli hyvin tärkeä.Täytyy muistaa kuitenkin puoliso ja perhe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 09:03

Kyllä tässä elämänvaiheessa puoliso on tärkeempi kuin työ : )
Mutta kyllä voisin sanoa, että 50-50.
Ennen olin työhullu ja silloin jos olisi esitetty tämä kysymys, olisin vastannut työ 80 puoliso 20, mut kun näit vastoinkäymisiä on sattunut ja tapahtunut, ehkä elämänarvot on toisella lailla niin nyt osaa tälle puolisolle antaa arvon kun on tuossa tukena ja turvana ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 06.02.2009 - 09:36

Kyllä mä sanon että kumppani menee hitusen edelle, ehkä sellanen 60/40..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 10:42

Kaikki on tärkeitä; työ ja kumppani sekä työkumppani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 10:54

sanotaan niin että koti on tärkein.. ei yksi ihminen siellä. Mutta työkin, varsinkin nyt kun tulevaisuus on työmarkkinoilla???? Tilanne tulee vaikuttamaan meihin kaikkiin jollaintavalla, olemme eläkkeellä, yks yrittäjiä.. toisenpalveluksessa ym. Kun veronmaksajat vähenee niin kunnat ja valtiot kiristää toimeentulotukia ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 11:03

Kumppani,mutta yleinsä meillä on ymmärretty poulin ja toisin ,myös työn vaatimuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 12:31

Olen huomannut työllä ei ole mitään merkitystä mutta kumppanilla on.Työtä kerkeää tehdä ihan tarpeeksi, mutta kumppani on tärkeämpi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 12:34

Ovat biib erilaisia asioita ettei vertailua voi tehdä, ei asettaa tärkeysjärjestykseen. Molemmat kuitenkin elämän tärkeimpiä asioita. Läheiset ihmiset ovat tärkeitä kaikki, niihin luen myös ystävät ja sukulaisia...

Lisätty: 06.02.2009 - 12:35

Korjaus: niin erilaisia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 16:06

Minulla työ on työ ja kumppani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2009 - 16:31

Molemmat yhtä tärkeitä. Kumppania tarvitaan parisuhteen ylläpitoon, ja työtä elämisen ylläpitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 20:32

vaikea kysymys, ei voi minusta vertailla. molemmat tärkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 22:05

huonosti käy jos kumman vaan hoito jää retuperälle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 00:23

Riippuu tilanteesta, jos pitäis valita toinen niin valinta olis selvä. Mut jos esim. pyydettäis viikonlopuks töihin ja kumppanin kans olis just sille viikonlopulle sovittu jotain "tärkeetä" niin siinä kohtaa valinta ei olis ihan niin helppo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:30

Taidan olla jäävi vastaamaan kun ei sitä kumppania ole, mutta sanoisin, ettei työ voi koskaan olla koko elämän sisältö. Ei kyllä voi kumppanikaan, mutta hyvä kumppani on parempi kuin pussillinen työkavereita. :D