Minkälainen on sovinistinainen entä sovinistimies

+-0

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 21:46

äärimmäisyyksiin menevää, yksipuolista ja fanaattistakin käyttäytymistä vastakkaista sukupuolta kohtaan

Viime aikoina englanninkielisissä lähteissä on myös alkanut näkyä aivan uusi käsite heterochauvinismi (engl. heterochauvinism), jolla tarkoitetaan heteroiden ylimielistä suhtautumista homoseksuaaleihin. - wiki -

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 21:36

Molempiin sopii samanlainen kuvaus: vähättely ja toisen aliarvioiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:40

Omaa sukupuoltaan parempana pitävä nainen/mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 22:00

mies joka vähättelee naisen taitoja ja nainen joka vähättelee miehen taitoja ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 22:34

se on semmonen "omakehuhaisee" tyyppi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 01:16

sinkkuja, useimmiten tai ennen pitkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 06:32

kyllähän heitä aina välillä tapaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 07:40

aika sikoja ovat kummatkin jos ei osata arvostaa miestä tai naista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 08:51

Yleensä itsekeskeisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 10:56

Yksinkertaisia,ominaisuus josta voi yleensä nauttia,mutta tässä tapauksessa lähinnä säälittää.

Lisätty: 06.02.2009 - 10:59

p.s.sovinismi tarkoittaa nimenomaan naisen aliarvioimista(näitä löytyy,ikäväkyllä myös naisissa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 12:39

Eiköhän ne ole yksin kulkijoita,ainakin pitemmän päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:51

Sovinistinaisestapa en ole koskaan edes kuullut. Sovinistimiehetkin ovta koko ajan vähenevä luonnonvara. Kumpikaan laji ei kuulu jokapäiväiselle reviirilleni.

Lisätty: 06.02.2009 - 14:52

Sovinismi tarkoittaa nimenomaan sukupuoleen perustuvaa "jaottelua" eli toisen sukupuolen perusteetonta väheksyntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:32

Olen tavannut sovinistinaisen, joka käänsi railakkaasti kelkkansa kun sopiva kaksilahkeinen ilmaantui näköpiiriin. Ehkä tarkoitit kysymyksellä jotain sellaista?