Mitä pitää miehen osata ja mitä naisen osata yhteis elämässä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 20:43

Täytyy osata keskustella, ottaa huomioon tasa-arvo ja täytyy RAKASTAA , opetella hyväksymään toisen viat ja se että molemmat osallistuu kotihommiin. Varmaan vielä jollakin tulee lisää tähän listaan : )

Kysyjän kommentti

Sitähän se on osattava rakastaa niin ylä kuin alamäissäkin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 20:37

Keskustella sekä pitää päänsä kiinni jossain asioissa. Molemmat. Molempien oltava joustavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:39

Asioita pitää osata puhua myös vaikeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 20:42

Mies on naisen alamainen, se pitää ymmärtää ja oivaltaa, se miten sen sitten viisaasti oivaltaa niin kaikki on hyvin. No tämä oli vaan tämmöinen tokaisu mielipide. Loppujen lopuksi kääntyy sitten toisinpäin, siinä sitten onki miehelle tekemistä tai ei niinkään. Hyvä on jos mies on kätevä käsistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:43

Minusta pitää osta ymmrtää toisen tarpeita ja pystyä keskustelemaan ja sopimaan ja elämään sovussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:58

Asioita tekee ainakin paljon helpommaksi se että ymmärretään että miehet ja naiset ovat aivan erilaisia, niinkuin kuulukin olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:59

Ymmärtää toistensa erilaisuus,naisen on osattava tehdä koti,kodiksi ja hänen päätöksiään on miehen mukisematta kunnioitettava.Miehen on osattava traktorinsa korjata ja puut kantaa,tähän ei pidä vaimon nokkaansa laittaa(ellei ole auton asentaja),paitsi jos puut ei liiku riittävän liukkaasti sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 21:01

Keskusteleminen on kaiken a ja o. Sen jälkeen tulee muut osaamiset. Yhteisesti pitää sopia mitä milloinkin hankitaan, mitä tehdään, tai minne mennään. Ja jos mies osaa nuo perinteiset pienet kotiremontit, aina parempi. Kokata nykyisin osaa molemmat. Lapset kasvatetaan yhdessä. Varsinaisesti ei ole sellaisia asioita jotka jomman kumman pitää osata. Tasa-arvon aikaan molemmat tekee kaikkea tilanteen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:17

Miehen ja naisen pitää ymmärtää, että avioliitto/avoliitto on sopimus, jossa on kaksi osapuolta. Ja se sopimus sitoo kummankin käyttäytymistä. Mitä kunkin parin sopimus pitänee sisällään, on sovittava kahden kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 22:31

pitää ymmärtää se että mies ja nainen ajattelee, toimii ja puhuu etitavalla. Pitää ymmärtää se, miten se toinen ajattelee. Meil on vähän eri "kieli"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 23:45

Kummankin pitää osata elää sovussa. Silloi on paljon helpompaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 00:52

Se on kai miehen ja naisen välinen kahdenkeskinen asia eikä siihen ole olemassa mitään muiden laatimia sääntöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 01:21

eikös se ole nykyään sellainen unisex homma, ei erotella, ostaan yhdessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 08:25

kyllä se on kans niin että puhumalla ja kumpikin niillä omillaan ja osaamis aloilaan tekevät koti työt..olen kyllä opettanut miestäni tekemään ruokaa, mutta hän ei ole päästänyt minua edes autotalliin yksin...siellä kun on hänen aarteet ja jos sieltä jotain haen hän väittää ,että hävitän kaiken..no eipä käy hänkään minun puutarha vajassani..tasa-arvoa näin meillä..

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 06.02.2009 - 09:40

Miehen pitäisi siivota ja laittaa ruokaa ja naisen pitäisi valittaa vähemmän ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 10:23

Kaiken tohinan keskellä kummankin pitää osata olla rennosti pitkällään siihen varataan yleensä liian vähän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 14:53

Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin. Tuo lause sopii mielestäni yhteiselämään hyvin.

Lisätty: 06.02.2009 - 14:55

Molemmilla sukupuolilla on omat luontaiset vahvuutensa , sen olen käytännössäkin kokenut. Mies on yleensä teknisissä asioissa kätevämpi kuin nainen, vaikka nainen ei välttämättä tumpalo olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 15:44

Yhteispeli ja taito huomioida toinen kuten keskustelukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:51

Pitää osata kuunnella ja olla hiljaa silloin kun ei ole viisasta sanoa jotain.