kandeeks muuttoilmotusta tehä tyyliin melkein kuukautta ennen muuttoo? vaan vasta sit max paria viikkoo ennen?

Avainsanat: muutto koti osoite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 16:20

Kannattaa tehdä heti kun mahdollista. Tosin kerran itselläni sillä ei ollut mitään merkitystä vaikka teinkin ilmoituksen ajoissa. Postia jaettiin yli kuukausi vielä vanhaan osoitteeseen, sai soittaa kolme kertaa ennen kuin uskoivat että olen todella muuttanut pois. Myöhästyneistä laskuista tuli kuluja jotka posti kyllä korvasi, huomasivat että muuttoilmoitus oli saapunut ajoissa, mutta jakajalle ei info mennyt perille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 16:10

Lain mukaan voit sen tehdä 1 kk ennen muuttoa ja viikon sisällä muutosta se on tehtävä.
aivan kuinka itsestä tuntuu tai kiireiltäsi ehdit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 16:13

Ajat tuli jo edellä,mutta kokemuksesta sanoisin,että niin ajoissa,kun vaan ehdit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 16:29

Ja muuttoilmoitus ei sit takaa, että se tieto menee perille kaikille kenelle pitäs mennä.
Dna: lle ei mennyt ja oli joitakin muita johon tieto piti soittaa mut en nyt muista mihin : (
Ole tarkkana : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 16:34

Mahdollisimman ajoissa, niin sittenhän on tehty. Ei tarvitse enää sitä muistella muittein kiireitten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 17:17

Minä olen aina tehnyt hyvissä ajoin. En ole jättänyt sinne muuttohässäkän keskelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 17:49

ei siitä haittaakaan ole vaikka tekisi ajoissa, siis mahdollisimman ajoissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 18:07

Itse olen unohtanut aina viime tippaan, joten suosittelen tekemään tarpeeksi ajoissa, nyt kun aikaa, jos tiedät jo uuden osoitteen. Muuttaessa ja pakatessa unohtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 23:41

Hoida homma ja sitten se on tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 08:15

olen kullut henkilöistä kun eivät tee sitä ollenkaan,mutta viikon sisällä muuton jälkeen itse olen aina sen tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 13:46

Postiahan ruvetaan kääntämään uuteen ositteeseen, siitä päivästä lähtien joka siihen muuttoilmoitukseen on merkitty. Eli vaikka tekisit muuttoilmoituksen 9.2.2009 ja merkitset että se alkaa voimaan 28.2.2009, niin postit alkaaa kääntymään vasta 28.2.2009. Eli senkin asian kanssa kandee olla tarkka että jos on muuttanut jo uuteen osoitteeseen että postitkin tulisivat heti kaanssa uuteen, etteivät mene turhaan vanhaan osoitteeseen.

Kaikki lehdet mitä sinulle tulee ja mitkä ei itestään sitten käänny, niin kannataa tehdä osoitteenmuutos niitten lehtien toimipaikkaan.. Kuukausi/ vuosi on osoitteen muutos voimassa riippuen siitä että oletko maksanut vuodeksi eteenpäin.. Eli jos vain kuukauden niin sen aikana kandee ne lehtien osoitteet kääntää. Myös laskujen sun muitten postien osoitteet.