Kertokaa mistä erottaa kaukaa nähtynä suden ja ilveksen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 13:32

--- laitoin talvikuvan ilveksestä ja sudesta( Ähtärin eläinpustossa ottamistani )
kaukaa katsoen varmaan vaikeampi erottaa jos et näe tupsukorvia ;)

www.napsu.fi/matkailu/matkak...läinpuisto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 13:34

Ilves on kissamaine eläin.. muistuttaakin kissaa ja tupsut korvissa. Susi muistuttaa koiraa.. kaukaa kastoen voisi luulla susikoiraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:42

JOS EROTAT KISSAN JA KOIRAN TOISISTAAN OK,,NO PROPLEM

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 05.02.2009 - 14:14

munkki vastasi hyvin. Ilveksellä on tupsut korvissa ja se on täplikäs sekä hieman pienempi ja sirompi kuin susi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:14

Voipi olla hankala jos kaukaa tarkoittaa noin 500 metriä.tosi vaikea liikumis tavasta voi päätellä jos eläin liikkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:21

Ne ovat täysin erilaiset, eikä niitä voi sotkea. Susi on erittäin suuri ja pitkä eläin ja ilves taas huomattavan lyhyt ja korkea ja paljon paljon pienempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 15:16

Kyllä SUSI on niin paljon SUUREMPI ja liike koiramaisempaa että ei niitä kovin helposti sekoita.
(viimeksi olen nähnyt suden 22.12.2007 aamuyöstä, ilvestä tuskin koskaan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 15:40

Jos ei ole silmälasia päässä ja kun olen vähän hämäräsokee, en itse kyllä voi erottaa niitä mitenkään : )
Mut munkki vastas hyvin : )
Palisanteri näytti vielä kuvat : )
Selevä peli : )))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 16:10

Hetken kun tarkkailet liikkeestä sen erottaa,kummallakin on oma tapansa liikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 16:29

Kyllä ne pitäisi suht normaalilla näöllä varustetun erottaa. Ovat niin erilaisia ruumiin rakenteeltaan. Ja korvista viimeistään. Ilveksen tupsukat on hyvä tuntomerkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 18:12

Kaukaa katsoessa suden selän ylälinja on melko suora. Susia on helpompi havannoida luonnossa kuin ilveksiä. Ilveksen pää on lyhyempi ja liikkuu kissamaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:00

Liikkumisesta ja olemuksesta.