Varo flunssapöpöä! Näppäimistössä voi muhia enemmän bakteereja kuin wc-pöntössä.

koko juttu:

www.iltalehti.fi/digi/200902...9_du.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 10:45

Käsidesi menee mukana siinä kuin avaimetkin ja myös niitä on olemassa pieniä pulloja, ei siis ole pakko pitää repussa parin litran lekkeriä.
Tietokoneen näppäimien puhdistus ei monestikaan ole helppoa, jos näppäimet olisivat kuin puhelimessa puhdistus onnistuisi paljon paremmin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 09:44

Kyllä on nykyään pestävä käsiä jatkuvasti, käy sitten ulkona vai WC pöntöllä, katselin tässä omia käsiä, ovat kuin mulatilla kämmempuoli hyvin valkee ja selkämys ruskeena!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:48

Tuosta tuli semmonen ajatus pitäsikö kädet käydä pesemässä wc pöntössä näpäimistön käytön jälkeen ja mennä kahville, hehe hehe,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 10:11

Tuosta tuli mieleeni, kun nuo naiset tässä päivänä muutamana kauhistelivat sitä että miehet ei mukamas pese riittävästi käsiään WC retken jälkeen!

Pitäisiköhän ruveta kauhistelemaan kun niin harva nainen pesee käsiään näppikseltä lähtiessään?

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 05.02.2009 - 10:22

käsidesi ois nykyään hyvä pitää mukana joka paikassa, mutta kuka sellaiseen jaksaa vaivautua. Tulee mieleen se leffa missä jack nickholson on se hygienia-addikti. Kyllä niitä pöpöjä tulee joka paikasta, ovenkahvoista, pöydistä, kaiteista ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 10:30

No sen voin sanoa, että tämä millä kirjoitan on sit mun pöpöjä täynnä olen valloittanut itselleni tämän koneen : )
Mut jos jutut menee liian vakavaksi täällä sit pesen kyllä käteni : ))
Käsien pesu on todella tärkeetä niin ja vessanpesu : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 11:12

Omat on mullakin pöpöt tässä kannettavassa läppärissä...Vilma-kissa tosin yrittää tunkea tassunsa joskus väliin, mut eipä oo hiirtä, ähäkutti. Käsidesiä pikku pulloon, hyvä konsti ja varsinkin ulkomailla. Käsiä pestävä mennen tullen ja vielä palatessakin, semmoseks´on elämä mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 11:54

Meillä kaikki pesee kädet vessareissujen jälkeen ja minä näppäimistö siivouspäivänä pyyhin sekä sen vessankin pesen. :) ei pidä olla liian hygieeninen, vastuskyky kasvaa, kun ei liian ylihygienista ole. Ulkomailla toki suosittelen tarkempaa käsihygieniaa erilaistan bakteerikantojen takia.. meillä minun mielestä perushygienia riittää täällä Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 11:55

Koko elämä koostuu bakteereista ja erilaisista migropeista.
Ilman niitä ei ole elämää ja elimistössä oma bakteerifloora on elämän ehto, eikä niitä tarvitse varoa, eikä koittaa tuhota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 12:09

Omiani ovat näppäimistön pöpöt. Kun tulen ulkoa sisään, pesen ensimmäisenä kädet, ennen kuin kotona teen mitään muuta. Ei ole flunssapöpö vielä iskenyt, mutta ehtiihän se vielä. Aina kun se käsien pesukaan ei auta, kun pöpöt liikkuu muutenkin kuin käsien mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:21

sama juttu, omiani ovat pöpöni.. ei paniikkia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 15:12

Olen miettinyt näppäimien puhdistusta,koti koneella kuitenkin luulisin pyörivän samat pöpöt,kuin muutenkin kotona.Liika puhtaus on todella vaarallista.Eli ei yli hinkausta missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:10

Vihaan näppistä! Siis työpaikalla.. ja oven kahvoja kans. Mitä se hyödyttää meitä vaikka miten hygieenisiä olisimme, jos yksi porukassa ei sitä ole!!! Onneksi on tuo käsidesinfiointiaine keksitty. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 22:00

Eräässä sairaalassa ihmeteltiin, kun tartuntatautiepidemiaa ei saatu kuriin, ja alkoivatkin sitten etsiä ongelman alkuperää. Bakteeriviljelyitä otettiin joka paikasta, vierailijoiden vessoista, potilaiden sänkyjen reunoista, näppiksestä jne. Lopulta paikka selvisi: henkilökunnan jääkaapin oven kahva. Hyvää ruokahalua.