Oletko käynyt Euroopan kaupunkikohteissa? Mistä parhaat kokemukset? Mikä mielestäsi sopiva kesto kaupunkimatkalle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 10:52

Paljon on hyviä paikkoja, pelkkä viikonloppu ei riitä, viikko vähintään!
- Praha
- Wien
- Köbenhagen (tivoli!)
- Oslo ( ja se upea patsas puisto)
- Lontoo
- Berlin
- Varsova

Jos nyt saisin valita ensi kesälle parin viikon loman mihin vaan niin se olisi varmaan Praha

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 05:30

amsterdam,,max 1 viikko eri kaupunkeissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 06:43

Praha , Sofia, Budabest, kyllä viikko on riittävä aika , kaikki mukavia kohteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 08:02

Paljon on tullut kaupunkeja koluttua, luetteloa en laita. Viikko on maximi mutta muutama päiväkin riittää. Kaupungeissa on niin paljon nähtävää ettei kannata
ajatellakaan että näkisi kaiken edes viikossa eikä se liene tarkoituskaan.
Viimeisin uusi kaupunki "listalla" on Vilna joka yllätti positiivisesti. Hyvä ennakkokäsitys siitä toki oli mutta loppujen lopuksi kävi niin että sinne täytyy päästä taas uudelleen.
Ihmiset ovat palvelualttiita mutta eivät tuputa mitään. Kielitaito oli yllättävän hyvä
ravintoloissa ja kahviloissa ja päättelimme että tarjoilijat ovat opiskelijoita jotka tekevät töitä osapäiväisesti. Tietysti siellä myöskin ikävää neuv ostoleimaakin on mutta keskustassa se ei häirinnyt. Suosittelen kulttuurista ja arkkitehtuurista kiinnostuneille.
Amsterdam ja Bryssel ovat 2 muuta pääkaupunkia joista pidän, Amstedamissa on tullut käytyä niin usein etten ole edes laskenut (sukulainen asuu siellä nykyään).
Kööpenhamina on myös mukava kaupunki, pohjoismaiden pääkaupungeista mielestäni eurooppalaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 08:12

Amsterdam ja Rooma tulevat ensimmäisinä mieleen, parhaita siis. Hampurissakin oli kivaa. Prahaan pitää päästä joskus uudelleen. Kaupunkilomalla tykkään olla 3-4 päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 08:20

Istanbul ja Kairo riittävän erilaisia; kuluisi viikkotolkulla aikaa. Välimeren muut suuruudet, esim. Rooma, Napoli, Marseille, Barcelona, Valencia, Ateena ... on nähty kun yhdessä on käynyt, vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:27

No noita on paljon, mutta Kööpenhagen on hyvä sekä Varsovakin miellytti aikanaan, nyt on vain systeemi sielläkin muuttunut ja voi olla erilaista. Lontoo on sitten yksi nähtävyys joka ei ole käynyt siellä, sekä ilman muuta Rooma joka on niin historiallinen, ettei varmaan viikkokaan sen kiertämiseen riitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:38

Lontoo 2 viikkoa aivan kiva reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 11:11

Pariisi ja Praha sellasia kestosuosikkeja, voi mennä vaikka kuinka monta kertaa uudestaan.

Kolme neljä päivään hyvin ohjelmoituna on ihan hyvä 'katkoloma' , kyllä näissä paikoissa saisi aikaa kulumaan viikkotolkullakin, tulee vaan useinkin esteeksi rajallinen rahapussi, eikä kaikki rakot enää mahdu viikon jälkeen kenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 11:56

Ei ole koskaan kaupunkilomat kiinnostaneet, koska kaikissa samat nähtävyydet. Mulle riittää 0 päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:19

Rooma.. WAU

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:20

tuhkholma, vipuri ja tallina., riikka ..ym...aina ollut liian vähän aikaa, kun pidennettyjä viikonloppuja, joten viikko ois hyvä..