Oletko tehnyt elinteluovutustestamentin?

Itse tein monia vuosia sitten ja siitä olen läheisilleni sanonut, jos en itse niillä enää tee mitään haluaisin antaa toisille mahdollisuuden elämään : )
Kortti on aina lompakossa : )

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.02.2009 - 08:36

Kyllä olen tehnyt. Ja käsittääkseni kuoleman tapauksessa elimet voi luovuttaa, vaikka olisi nuorempikin kuin 18. Kaippa siihen vanhempien/huoltajien suostumus sitten tarvitaan. Mutta itse tein elintenluovutustestamentin ollessani 15. Jotkut varmasti sanoisi, etten ollut tarpeeksi kypsä tekemään sellaista päätöstä siinä iässä, mutta mihinkäs minä niitä elimiä tarvin jos raatona makaan? Ja helpompi päätös olisi kai ollut vanhemmilleni, kun kortti olisi vastaan tullut. Tosin hekin ovat molemmat täyttäneet oman elintenluovutustestamentin, joten olisivat kai ymmärtäneet muutenkin. Noh, siis toistaiseksi elävien kirjoissa, mutta koskas sitä tietää josko vaikka itse olisi kohta sydänjonossa tms.

Kysyjän kommentti

Hienoa, kiitos vastauksesta se lämmitti sydäntä : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 20:58

Kyllä, sellainen on tehty jo vuosia sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:02

En ole saanut itselle asiaa täysin selväksi. Joku siinä asiassa sotii minun ajatusmaailmaa vastaan , vaikka ymmärrän asian hyvyyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:07

Monta vuotta sitten tein sen. Kaikki mitkä vaan irti lähtee niin saa ottaa. Elvytyskieltokin siinä tapauksessa että sairastuu vakavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:23

Taitaa olla niin paatuneet nuo mun elimet, ettei niistä ole enään mihinkään, valitettavasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:49

En ole, aikoinaan lapsuuden kaveri teki sellaisen ja heti seuraavana viikonloppuna joutui moottoripyöräkolariin ja testamentille oli käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 22:03

Tein heti 18 vuotta täytettyäni, mutta korttini on voimassa vain suomessa joten en kanna sitä mukanani maailmalla. Läheisille kyllä tehty selväksi, että pistävät kaikki varaosat kiertoon jos se aikanaan vain jotenkin on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 23:00

En vielä . Illan ohjelma taas herätteli. Tokko monikaan elin kelpaisi; ehkä muuan jänne silti?

Lähteet:
TV-ohjelma 4.2.09

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:29

Liekö enää kelvollisia elimiä tässä iässä,testamentin tekoon menen jokatapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 05.02.2009 - 10:29

En ole tehnyt, mutta aion kyllä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 11:39

En ole, enkä jaksa uskoa että yli 60v. toimineet elimet toimisivat enää uudessa kehossa. Joten taidan jättää tekemättä edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 12:05

tekemättä on jäänyt tuo jalo teko ja nyt rupee kalut olemaan jo sitä vuosimallia josta ei enää niin kovaa kysyntääkään ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:15

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 15:00

Kyllä olen tehnyt vuosia sitten,Nyt olemme pitkään puhuneet mieheni kanssa ja lapsillekin kertoneet,että meidän ruumimme saa kokonaan antaa lääketieteen hyväksi,kunhan jää hieman tuhkaa kalmistoon laitettavaksi,jotta henkemme löytää perheen varjeltavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 17:14

En ole tehnyt, ajatellut asiaa kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 19:52

Kyllä muistaakseni tein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:49

kyllä olen jo kauan sitten ja monena kappaleena, mukana myös aina..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:16

Olen. Tein sen 15-vuotiaana, joten sehän täyttää ensi vuonna jo 30 v. :D