Mitä mieltä olet lume avioliitosta.

Katsoin äsken 45minuttia ja siinä oli näistä lume avioliitoista,miksihän suomalainen nainen alistuu kynnysmatoksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 10:18

Ohjelma oli liian kevyt kuvaus siitä, miten härskiä homma on. Oma lumepuoliso pisti kahden vuoden oleskelulupataistelun jälkeen kaksi lasta alulle kahteen eri perheeseen 1,5 vuodessa maahan pääsemisestä. Kotimaassa kehui tienanneensa 300 e/kk työskentelemällä 7 pv/vko, mutta kehui lapsen synnyttyä Suomen valtion maksavan tupakkarahaa, jos ei itsellä ole. Suomeen tulo olikin ilmeisen kannattavaa, koska velipoika työnantajana ja 8 kk:n maassa olon jälkeen osti 13000 euron auton osa-aikatyöllä ja työttömyyskorvauksilla saaden vielä lähes 10000 euron autolainan Nordeasta. Kotimaahan lähetteli tuhansia euroja ja ylpeili rahoittavansa terrorismia. Oikeudelle esitettiin asiasta 3 pvää ennen istuntoa tekaistu peitekuitti ja oikeudessa todettiin luotettavasti toteennäytetyksi tuhansien eurojen ristiriita menojen ja tulojen välillä ja ettei isä ole ollut koskaan läsnä lapsen elämässä, ei ole auttanut äitiä hoidossa eikä huolenpidossa. Poliisi luokitellut tapaamiset korkeimpaan mahdolliseen vaarallisuusluokkaan, turvakoti ja sosiaalitoimi yhteistuumin valokuvannut ja luovuttanut kuvia isälle, jo ensimmäisellä tapaamisella oli poistumistiet turvakodilta tukittu. Äiti ja lapsi saa elää väkivallan ja lapsikaappausuhan alla. Isällä 3. vaimo haussa kotimaasta jo ennen kuin 2. venäläistaustainen vaimokekaan oli lastaan synnyttänyt, mutta oleskelulupaa jatkettiin 4 vuodella, vaikka käsittääkseni kaksinnainti on Suomessa rikos ja lumeliitto sekä väärien tietojen antaminen viranomaisille este oleskeluluvan myöntämiselle. Lapsi ei edes tiedä, kuka isänsä on, kun oli vielä vauva erotessa eikä ole koskaan oppinut kunnolla tunteen, olosuhdeselvitystä tehtäessä äidin työpaikka ja turvallisuus vaarannettiin lastensuojelun toimesta ja äiti velvoitettiin työpaikan menettämisen uhallakin isän tapaamisille virka-aikana ja vaikka taksilla, vaikka osoitetta oli pyritty selvittämään, lapsi olisi jäänyt päiväkodissa ilman ruokaa ja päiväunia, poistumistiet turvakodilta oli tukittu jo ensimmäisellä tapaamisella ja poliisi oli edelliselle tapaamiselle lisännyt turvatoimia ja kehottanut poliisisaatosta huolimatta viipymään laitoksella ennen kotiin lähtöä. Pojalle elatusmaksu määrättiin alle minimin ja senkin maksaa kunta, kun isä on toistuvasti laiminlyönyt. Isä saa asumistuet ja toimeentulotuet ja oikeusavun ilman omavastuuta, lapsesta avioliittoaikanakin yksin huolehtinut äiti sen sijaan velvoitettiin maksamaan lumeisän oikeuskuluja lähes vuoden elatustuen edestä, lumeisälle lisää tapaamisia ja laillinen lupa jatkaa uhkasuhdetta, sosiaalitoimi oikein julisti olosuhdeselvityksessä, että poliisiin on oltu yhteydessä eikä poliisi jatkossa turvaa matkoja. Lapsen oikeus?

Tapauksena ei ole uusi, sosiaali- ja terveysministeriön selvitys 2003 Rakkaudella yli Rajojen, lumeavioliitot, viittaa epäsuorasti useisiin suomalaisiin lumeliittotapauksiin, joissa räikeimmisääkin lumeliitoissa lapsi takasi pysyvän oleskeluluvan. EU on luokitellut ihmiskaupan kaltaiseksi toiminnaksi, jossa pyörii suuret rahat, mutta Suomessa lasta saa hyväksikäyttää ja siitä palkitaan. Sama kaava sekä 45 minuutissa kurdimiehellä että tällä omalla kurdimiehelläni, herra onkin julistanut, että kurdille ei voi kukaan mitään ja kuten nämäkin tapaukset osoittaa, tietävät itsekin, että homma ei niin härskiksi mene, etteikö Suomen viranomaisissa kääntyisi kurdille eduksi.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 20:26

lumeavioliitot=petos. Suomalaiset kasvatetaan luottamaan ja auttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:27

en nähnyt kyseistä ohjelmaa, mutta kysymyksestäsi arvaan mitä siinä oli. Voisihan tähän todeta että kyllä muutamat suomalainen mieskin on noita 'sisääntuloavustajan' hommia tehnyt.

- toisille bisnestä, toisille jotain 'jaloja' aatteita -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:28

Minä vastustan kaikkea petokseen liittyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 20:31

Väärinhän se on, meinaan se lumeliitto. Mutta pääseehän siitä eroon kuten muistakin liitoista. Hyväuskoiset haksahtaa sellaiseen. Tosin ohjelmaa en nähnyt, joten en tiedä mistä on tarkalleen kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:31

On se niin väärin : (((
Onneks mulla on oikea avioliitto : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:38

En oikein hyväksy sitä, itselleni ruotsissa tultiin sellaista ehdottamaan, mutta jäi vain siihen ehdotukseen ,kun en suostunut! Se oli Yhden puolalaisen perheen saamiseksi ruotsiin. Neuvostoaikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:43

Eipä se kauheen oikeelta tunnu. Tosin meitä on moneen junaan. Myös monen suomalaisen aikuisen liitto voi olla lumetta, jokainen tekee ratkasunsa. Täähän ei siis välttämättä liittyny tähän ohjelmaan ja sen käsittelemiin lumeliittoihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:54

Se oli yhteen aikaan yleinen tapa päästä muuttamaan uuteen maahan.
Mutta kyllä kun itärajan takaa tultiin tänne niin se oli suomalainen mies joka alistui, tai ehkä paremminkin joutui huijauksen kohteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 23:03

Lumeliittoja kaikki tyynni, siis meidän itsekunkin. Kuka ketäkin hämää, siinäpä kysymys.

Lähteet:
Tilastot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 04:00

" Niitä vierähän, joita saarahan."

En katsonut ohjelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:23

mitä äidit sitä tyttäret,oisko vähän kasvatus valistusta harrastettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 05.02.2009 - 10:30

Huijauksia ja petoksia sanon minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 11:11

bisnestä,,,10 000++++20 000 taalaa käypä hinta kpl

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:13

kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Kukin tehköön elämällään kuin parhaaksi näkee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 19:57

Kyllä naimisiin mentäessä pitäisi olla muu mielessä kuin raha. Se on katoavaista, kuten kauneuskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:11

Kyseistä ohjelmaa en nähnyt, mutta enpä muutenkaan arvota ajatusmaailmaani television mukaan. Melko kovaa bisnestä, jota itse olen seurannut sivusta niin Venäjällä ja Thaimaassa joista naiset ostavat seksillä ja rahalla menolipun parempaan, kuin Turkissa ja Marokossa joista miehet seksillä ja i love you:lla lirkuttavat itselleen uuden kotimaan. Tietyssä mielessä suurin osa parisuhteista on pelkkää lumetta. Ei rakasteta, mutta ollaan yhdessä, kun on asuntolainaa, kakaroita jne ja siinä sivussa tehdään sitten pimeitä hommia ja nostellaan kaiken maailman avustuksia... Samaa lumettahan tuo on. En tuomitse kumpaakaan osapuolta, mutta itse en moiseen pystyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:40

tiedän yhden tapauksen, kun venäläis nainenn.30v kaunis ym..iski suomalais miehen jo yli 60 .mies uskoi rakkauteen ja un häät oli vietetty, muuti melkein koko suku miehen luokse, joka ne elätti ja lopuksi ero, eipä se rakkaus sit ollutkaan niin tulista..säälinkin sitä miestä, joka antoi höplästä itseän vetää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:19

En ole nähnyt ko. ohjelmaa. Itselläni on sellainen kokemus, että eräs henkilö yritti saada minut avioliittoon voidakseen jäädä maahan. Kyseisen henkilön koko nimeä en edes tiedä. Kai hän ajatteli, ettei naiset seurakunnassa uskalla sanoa ei. Vaan minäpä sanoin ja oikein painavasti!!