Onko järkevää harrastaa mitään??? Entä jos harrastusta onkin 5-7 kertaa viikossa!!??

Mitä mieltä olette?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 22:21

Sama vastaus kuin vartti sitten johonkin vastaavaan kysymykseen; harrastan frisbeegolfia kesäisin 0-10h päivässä. Riippuu vireestä ja ilmasta. Erinomainen seurustelu- ja ulkoilulaji.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 19:03

Pitääkö kaikki olla äärestä ääreen. Ei mitään harrastuksia tai sitten niin paljon, että kaikki muu jää. Kohtuus harrastuksissakin, mutta edes yksi harrastus olisi paikallaan. Nuo mainitsemasi 5-7 vie jo liikaa aikaa. Et ehdi mitään muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:09

Kohtuus kaikessa ; ) siitä liiastahan tulee kauhia väsymys : (
Harrastus pitää olla mielekästä jotta siitä ei tule pakkopullaa, mut ei mitää niin sekään ei ole kyllä hyvä : ) Sopiva on sopiva : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:09

Jos harrastus on esim. sanaristikot, niin voip vaikka kahdeksana päivänä viikossa harrastaa... eikä haittaa, vaikka tekee kipeää...

Eli riippuupi harrastuksesta ja ajasta minkä siihen käyttää, näil tiedoil ei viel voi tuomita/antaa vapautusta, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:12

Ei ole järkevää. Lapsen työ on koulu ja harrastusten tulee tukea opiskelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:13

Harrastus on hyvä olla olemassa niin kauan kuin siitä saa energiaa muuhun tekemiseen, ei enää silloin jos se verottaa energiaa esim. työstä tai kotitöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:16

silloin kun harrastaminen heittää stressin puolelle, siinä ei ole mitään järkeä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:05

Mulla on sellainen harrastus, niin tämä napsu mutta muutakin on esim. kävelen aina työmatkani töihin ja tulen samalla lailla taksisin, harrrastuksia pitää olla ihmisellä ei sen tarvitse olla mitään erikoista, paras kun saa siitä itsensä oman mielen hyvälle tuulelle.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:40

Riippuu paljon harrastuksesta. Voi olla paljon aikaa vievää kuten esim kilpaurheilu, tai vähemmän aikaa vievää silloin voi harrastaa vaikka kymmentä asiaa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 09:10

Se asia on itsestä kiinni niin monta kertaa viikossa kun tuntuu hyvälle,jos se alkaa tuntua työltä,ei mitään järkeä koko touhussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 05.02.2009 - 10:34

Tietenkin on järkevää, ja miksei noin monta kertaa viikossa jos jaksaa.. Minä en varmaankaan jaksaisi noin monta kertaa viikon aikana. Kyllä sitä pitää lepäilläkkin välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 13:09

aikuinen saa harrastaa niin paljon kun ehtii ja viitsii.. lasten harrastuksissa pitäisin pientä rajaa. Täytyy olla aikaa olla myös lapsi, nukkua, huilata ja touhuta kotona lasten juttuja:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:48

Harrastus on hyvä niin kauan,kun se tuo iloa ja pysyy harrastusena eikä salaa muutu toiseksi työksi.silloinhan se on työtä ja voi harrastaa taas jotain muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 15:04

Kyllä Valaperi ossaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 18:28

ei määrä vaan se laatu, kerta kuussakin riittää jos siitä saa pitkäkestoista hyvää mieltä ja rentoutusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:29

Harrastusten tarkoitus on ollla vastapainona opiskelulle. Ne voivat olla luovia, opettavaisia, liikunnallisia tai rentouttavia. Harrastusten määrä riippuu myös missä ja kuinka kauan päivittäin harrastat, jolloin ei ole yksiselitteistä vastausta kuinka monta harrastusta olisi hyvä olla. Tavallaan 2-5 pitäisi riittää, koska muuten harrastuksiin ei voi keskittyä tarpeeksi. Kilpailijat harrastavat yhtä tai kahta lajia oman ykköslajin lisäksi, jolloin toiset lajit tukevat kasvua uralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 20:52

harrastaa voi ihan niin nmonta kertaa viikossa ,kun tuntuu hyvältä ja siitä nauttii, joten omien tuntemuksien mukaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:22

Kohtuus on parempi kuin liiallisuus tai ei mitään.