Harrastaako teistä kukaan kalastusta ja mikä on paras kalajuttusi?

Itse sain 90-luvun alussa Persianlahdella ison rauskun ja sen valmistaminen ruuaksi oli melkein mahdoton kalajuttu.

Avainsanat: kalastus tarinat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 16:16

No kalajuttu tai ei mutta viime kesänä kun oltiin Ahvenanmaalla kalassa niin veneen alta meni sellainen kala että näkyi metrin verran samaan aikaan veneen kummallakin sivulla. Nostimme onget kiireen vilkkaan ylös ja toivoimme että tuo pienen valaan kokoinen peto jättäisi meidät rauhaan ja niin myös onneksi kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 16:14

Sain kerran ison hauen mutta en jaksanut kotiin tuoda kun pelkkä kuvakin painoi 3 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 16:16

Onkiminen on harrastukseni ollut kymmeniä vuosia. Kalajuttuja siitä ei saa parhaalla tahdollakaan, ellei sellaiseksi lasketa sitä, kun sain mato-ongella hauen laiturin nokasta. Olin vähän päälle 10v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:21

VETOUISTELULLA INKOON VESILTA 9 TAIMENTA 2 PÄIVÄNÄ PERÄKKÄIN , NOIN 2 KG KPL,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:25

En itse asiassa harrasta kalastusta, mutta joskus kesällä tulee kalastettua matoongella ihan huvikseen. Ja mulla on kyllä yks "kalajuttu". Noh, jos sen kalajutuks voi sanoa.
Olin käymässä "laivalla" (veneellä), joka on minun perheeni oma. Pidimme sitä täällä Jämsässä Jämsänjoella (laiturissa kiinni tietysti). Heittelin virveliä Jämsänjokeen. Yhtäkkiä alkoi nykiä. Ajattelin, että siellä oli iso kala, kun se nyki kovaa. Kun sain "kalan" ylös niin tajusin, että se oli simpukka. En saanut sitä irti, joten isäni tuli avuksi ja irrotti sen koukusta ja heitti sen takaisin Jämsänjokeen.
Tämä tapahtui jotain reilu neljä vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:34

Noin 13v sitten kesällä Nauvossa vedin uistinta veneen perässä, yks kaks uistin nappas kiinni johonkin. Samantien hyppäsi merestä hirviö ja vaistomaisesti huusin APUA, ( mitä ei koskaan saa vesillä ollessa tehdä ) ja taas se jokin painui veden alle ja tempoili. Loppujen lopuksi kun sain mieheni avustuksella sen hirviön veneeseen haavilla, se oli 6 kg väkäleuka hauki.
Ja tämä ei ole mikään kalajuttu vaan tosi.
Valmistimme kalapullia, olihan siinä jauhamista vanhalla lihamyllyllä, mutta kalapullat olivat herkullisia :)
Näsijärvestä Tampereella olen saanut pilkillä taimenen, hyvä että reiästä ylös mahtui, ja sekin on tosi, ei mikään kalajuttu!
Eil harrastan kalastamista kesällä ja talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:51

riittää kun isäntä harrastaa:) minun kalajuttuni jää tasolle " oltiin kerran perheenä kalassa ja mitään ei tullut. Minulla meni siima sekaisin ja sitä selvitellessä koukku roikkui veneen ulkopuolella. Siihen tarttui pieni kala kii.. se oli sen reissun ainoa kala"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:53

hissunkissun ajeltiin Kotkasta Hankoon, rapala roikkoi perässä koko matkan eikä edes ensimmäistäkään tärppäystä, siisti kalaretki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:01

Oikein mukava harrastus, olen aina kun vaan kerkiin nii ongelle ja siellä sitten hermot lepää tosiaankin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:44

Minulla iski kerran virrassa 3 vapaan yhtäaikaa taimenet kiinni ja ensimmäisen kun sain ylös niin vaapun etukoukku meni hosuessa peukalonkynnestä läpi.
Katkaisin siiman ja vaappu kädessä kelasin ne 2 muutakin vielä veneeseen ja sitten terveyskeskukseen puudutettavaksi ja koukun poistoon.
Ne kolme taimenta muistan kyllä hautaan asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:54

Uistelemalla sain lohen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:36

62 suutaria kerralla samassa katiskassa, aika homma saada katiska pysymään ehjänä ja löytää suutareille järkevää käyttöä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 14:21

Hurjin juttu taitaa olla vaarin katiskassa ollut ankerias,joka taisteli hurjasti henkensä edestä,pikku tyttönä katselin vierestä kuinka se kietoutui vaarin käden ympärille ja henki siitä saatiin vasta sisällä,vaarin kiinnitettyä sen pyrstö tiskikaapin oveen,ja verien valuttamisen jälkeen vasta ankerias hiljeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:10

Kyllähän lohia on kesällä kiva narrata ja talvella käydä pilkillä edes muutaman kerran. Isäntä kalastaa myös meillä kuhaa ja matikkaa. Joskus 10v. sitten toi rysistä matikkaa noin 70kg. Piti yrittää myydä ja lahjoittaa matikoita kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 21:15

en osaa kalastaa, mutta isäntä osti kerran minulle virvelin..mentiin siten joelle kalaan ja soutupaatis olin minä etunokas, toinen mies soutaja paikal ja isäntä takan...näin mentiin sinne parhaalle kalapaikalle ja minä heitin virvelini sitten äysillä ja apua suoraan sen soutu miehen kalleuksiin, onneksi oli farkut jalassa...siinä sitä koukkua sitten irroteltiin ja loppu ilta menikin ,kun minä meinasin kuolla nauruun ja pojat heitti pos veneestä. , kun kuulemma nauramisellani häädän kaiki kalat, mut ajatteles miltä ois näyttänut kun oltais menty läkärille ja koukku kiinni siinä jossain..