Miksi naiset jättää kauppa liikkeissä pikkulaukkunsa,ostoskärryyn kun hyllyjä tiiraa,tai sovitus kopissa käyvät.

Tämmöstä näkee joka kerran kaupassa käydessä.Kerran olen pelastanut raha posan kärry paikalta ,jäänyt kärryyn kun palautettu pihalle,

Lisätty: 04.02.2009 - 12:36

Rahat pankki kortit ajokortti

Avainsanat: rahalaukku ilman vartijaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 13:05

Povitaskussa pidän nykyisin lompakkoa, puhelinta ja avaimia.
Mutta kerran Tampereella asioidessa olin laittanut puhelimen ja lompakon autonkatolle laittaessani tavaroita takapenkille, sinnehän ne jäi. Ylöjärveläinen rehellinen ambulanssimies oli löytänyt lompakon kadulta Metson kohdalla ja otti minuun yhteyttä. Puhelimesta viis, varmaan oli rikkoutunut Tampereen mukulakivikadulle pudotessaan. Oli kyllä sellainen opetus jonka muistan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 12:32

Minulla on yleensä autonavaimet ja kukkaro takintaskussa. Niin ja kännykkä myös, vaikka käsveska lojuisikin ostoskärryssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:36

Samaa minä usein miettinyt.
Tuota ei tarvitse kyllä tehdä ulkomailla , niin saattaapi laukku olla hävinnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:37

Luotetaan liikaa ihmisiin, kesäisin lompsa pidetään torillakin kassissa päällimmäisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:59

No minä en ainakaan jätä laukkuani vahtaamatta! Ehkä sitä luotetaan niin paljon muihin suomalaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:11

En edes käytä käsilaukkua nykyisin. Pieni reppu on, mutta lompakko ym. tärkeät aina takin taskussa. Naurattaa, kun muistelen miten nuorempana oli aina suuriakin käsilaukkuja täynnään kaikenmaailman tavaraa. Luulin ettei niitä ilman voi liikkua missään eikä elää mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:40

pidän juuri noin veskaa, mutta kun luottaa ja kyllä otan koppiin mukaan, tais jos seikkailen ilman kärryi hyllyjen välis niin olalle, mutta siinä se menee kuin itsekseen se laukku ja kait sitä sit meinaa, et kun on pieni kyläkauppa niin eipä ne rosmot semmottes viihdy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:48

olen huomannut saman ja itsekin josksu syyllistynyt kunnes huomasin mikä houkutus se on jos on sitävikaaolevia ihmisä liikkeellä. Helppo kuin mikä napata laukku sisältöineen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:04

itselläni lompsa taskussa..tai sitten pidän tiukasti kädessäni. laukkua en kanniskele mukanani juuri koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:07

Olen nainen mutta en noin tyhmä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 14:35

En ikinä jätä käsilaukkua mihinkään ilman valvontaa : )
Hukkasin vasta lompakkoni ja jouduin kortit sulkemaan jne jne, tuli kauhea paniikki mut onneks
kaikki päättyi sit hyvin lompakko löytyi. Oli iso työ odottaa, että uudet kortit tuli ja tunnukset enkä halua tätä tunnetta enää kokea uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 15:26

En jätä veskaani mihinkään lojumaan ilman vahtimista. On pari kertaa pöllitty koko laukku, joten oppi tuli kantapään kautta. Tiedoksi kaikille, on niitä pitkäkyntisiä joka paikassa, jopa omassa tutussa ruokakaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 15:48

Minä en jätä, eikä sekään ketä olet seurannut, sen jälkeen kun käsilaukku yllättäen ostoskärryistä häviää teille tietämättömille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:10

täällä sitä ollaan vielä luottavaisia ja uskotaan muidenkin rehellisyyteen (vika kasvatuksessa?) mutta ei aikaakaan kun voi kauhistus, kyllä Siperia opettaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 18:42

Me opetamme lapset luottavaisiksi toisia ihmisiä kohtaa. Missä iässä sitten luottavaisuus katoaa. Luotan itsekin ihmisiin ja vähän liikaakin. Lapsille opetan että ei saa jättää tärkeitä tavaroita lojumaan minnesattuu, ne voi joutua hukkaan, en koskaan, että ne voi joku varastaa/ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:50

Vahdin laukkuani,kuin haukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:55

Ihminen saa olla kiltti muttei tyhmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:12

Se on sitä meidän sinisilmäistä uskoa kaikkien rehellisyyteen, mistä me olemme niin kuuluisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:56

Ai kun monasti näkee sitä tuolla isoissa liikkeissä. Peloittavia tapauksia ja onnellahan he selvii ilman tappioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:14

Olet hieno ihminen kun pelastat toisten raha posia...
Vanhemmilla naisilla on niitä veskoja mutta kyllä nuoremmat osaa jo pitää ne raha posat taskussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 21:48

Se on tiedostamatonta jännityksen hakua. Tosin päinvastoin kuin kleptomaanilla.
Siitä voisi keskustella paljon ja pitkään, mutta antaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:34

Ei meilläpäin kukaan jätä laukkujaan vahtimatta. Tilaisuushan varkaan tekee, vai?