Pitääkö pokka tuolla liikenteessä, siis kun olet auton ratissa? Mikä ottaa pattiin ja mistä antaisit kiitosta?

Lisätty: 04.02.2009 - 13:21

Itsellä pokka pitää..mut joskus täällä maaseudulla tekisi mieli mennä ottamaan ajokortti pois. Yli 80- vuotiaat liikenteessä ratissa aika vaarallisia ja ihmettelenkin miten lääkärit antavat vielä ajoluvan. Maalla ajetaan kumma kyllä kännissä yllättävän paljon...ei oo poliiseja lähimaillakaan, kun pienet yksiköt on suljettu ja toiminnat siirretty lähikaupunkeihin. Pattiin ottaa joskus edellä keskitiellä köröttelijät jotka eivät väistä tuumaakaan. Maltti on kuitenkin valttia. Kiitosta siis kaikille hyvähermoisille.

Avainsanat: auto liikenne hermot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 21:22

Ei kannata lähteä liikenteeseen jos ei pidä.
Tosin täällä korvessa missä olen nyt niin ajelee eräs vanhuuden höperö mummo punaisella Vespalla lierihattu päässä milloin missäkin, jalkakäytävillä, väärällä kaistalla, yksisuuntaisia katuja väärään suuntaan. Paikallisia tuo vain naurattaa, mutta minua nyt ei kovinkaan paljoa. Eiköhän heilläkin hymy hyydy kun mummo jyrää joku päivä jonkun kylmäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2009 - 11:23

KYLLÄ PITÄÄ,välillä kyllä toivoo että kaikilla olisi ajokortti kun lähtevät ajamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:23

Mua ottaa pattiin sellaiset jotka kaahaa ja ohittelee todella typerissä paikoissa ja ajavat persuuksissa kiinni : ( krrrr... murr murrr
Kiitosta antaisin ystävällisille kuskeille jotka ottavat toisetkin huomioon : )

Lisätty: 04.02.2009 - 11:25

ja tietty mömmöissä ajajat saa mun vereni kiehumaan : (((

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:24

Pokka pitää, joskus kyllä toivon että kanssa-ajelijoilla viestit välittyy pään ja jalkojen välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 11:34

ärsyttää ihmiset ketkä ajavat aivan persuksissa kiinni ja tekevät tyhmiä ohituksia. Tai ihmiset jotka ajavat reilusti alle nopeusrajoituksen, sekin on todella vaarallista kun porukat lähtee ohittelemaan kun mennee hermot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:34

Kyllä pitää.Vilkun käyttö olisi suotavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:37

Kyllä se ottaa niin pattii, kun kaahataan ja sitten ollaan muutaman kilsan jälkeen pöpelikössä persukset pystyssä, niitä hullui on paljon liikenteessä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 11:40

Hyvin pitää pokka, kun ei tarvii ajella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:53

Kyllä pitää. Ei tapahdu mitään persoonallisuuden muutosta, kun istun ratin taakse. Yleisesti ottaen suomalaiset ajelevat ihan siivosti, joten ei pahemmin ole aihettakaan hampaiden kiristelyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:02

kyllä aina on pitänyt,vaikka näkisikin jonkun epäkohan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:12

Moni asia ottaa pattiin.Kiitoksia kohteliaisuudesta.Annetaan viranomaisten hoitaa liikenteenvalvonta.Ei ole meidän tehtävämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 12:12

Minulla palaa hihat paljon ajavana, kun aina tiellä joku marttakerholainen ja joskus koko kerho ajamassa 100 km/ h tiellä 60km/h.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:19

Kärtsää hiilet kun nynnytellään tientukkona keskellä kahtakaistaa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:36

palaa troput kyl..kun ajan esim.80 nopeus aluella 80,3 niin järjettäs jokka ukko ,kun tulee takaa menee sataa ohi, joskus kyl soita poliisit tarkistamaan vauhteja, eikä sekään et mennään ohi oma vika jos saa sakkoi, mut pitäx sitä ajaa sit ihan kii keulaani ja kurastaa koko tuulilasi, et menee tovi ennen kun näkee, nut olenkin laittanut pyyhkijät jo päälle, kun et joku sika taas lähtee ohi..ja nytkin kun moottoritiellä on 100 niin ohi vaan..kyllä luulis nupeusrajotusten kosvevan myös noit miehiökin, kumma kun naiset eivät ohittele, no joskus enemmän kylmiehet, vai onko se nöyryyttävää ajaa naisen peräs???murr kiroaa...olen nyt niin vihainen et en keksi hyvää paitsi poliisit kiitos et olette olemas..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 13:44

pitää täysin ;) jos joku töppäilee, se on itse minä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:20

Liikennekuri on tänä päivänä lähinnä suuri vitsi, ainakaan sääntöjä ei tunnu oikeastaan kukaan noudattavan : liikennevalot, kärkikolmiot, suojatiet ja rampit ovat monesti todellisia vaaran paikkoja. Virkavaltakin voisi valvoa vähän näkyvämmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:37

Kyllä pokka pitää, mutta ärräpäitä satelee vähän liiankin usein. Ärsyttää kaikki liian hitaasti ajavat ja myös ne jotka roikkuvat puskurissa, ja ne ketkä eivät vielä löytäneet autostaan vilkkuviikseä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 18:02

Pokka pitää, auto talviseisonnassa.

Lähteet:
Ei tartte suolan paskoja pesettää eikä ruostu alusta ja kori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 18:49

Kyllä minusta usein tuntuu, että suurin töppäilijä liikenteessä olen minä itse. Virheitä teen, ei auta muita haukkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:24

Eniten harmittaa pimeällä seisovien autojen vilkun käyttö. Ihan oikeasti, meistä löytyy sellaisiakin, jotka seisovat valoissa vilkku päällä ja odottavat valojen vaihtumista. Ja kun kaista ei mene kuin joko vasemmalle tai oikealle niin ketä varten se vilkku edes on. Takana olijana on keltaiset pilkut silmissä kun seisoo perässä!!!!! Onneksi on valoisat ajat tulossa niin eivät nuo vilkkujen lutkuttajat niin häiritse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:03

Kyllä pokka pitää, muutamat voimasanat saattaa silloin tällöin päästä törttöilijöille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:20

yleensä ei pahemmin keitä vaikka tiet onkin täynnä törppöjä, viimeaikaiset pahimmat ongelmatilanteet ovat syntyneet noiden pujottelijoiden toilauksista ja vilkuttomasta liikennekulttuurista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 16:07

pokka pitää ja maltti on valttia,kyllä välillä ihmetyttää vahukset liikenteessä,mutta jokaisella on oikeus ajaa niin kauan kun kortti on.Mies autiolijat välillä käyttäytyvät huonosti ja vastuuttomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 23:41

Pokka pitää, koska olen välillä melko pitkillä reissuilla, hermoja ei kannata menettää. Ajokulttuuri on maassa maan tavalla. Suomalaiset kuvittelevat olevansa maailman parhaita kuskeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:40

En tiedä saanko vastata tähän kysymykseen kun olen jalankulkija, mutta vastaan silti. :)
Suurin osa autoilijoista ajelee tuurilla eikä heillä näytä olevan juuri mitään käsitystä liikennesäännöistä tai -merkeistä. Tai sitten eivät välitä. Mielestäni olisi hyvä, jos suorittaisivat kokeen määräajoin pistokoneena. Hähää! siinäpä sitten oppisivat. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 11:26

hämäläisenä en kerkeä hikeentymään, pattiin ottaa vilkuttomat poukkoilijat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 20:18

eniten ärsyttää ne jotka ei sit vilkkuaan osaa käyttää, ei kovin vaikeaa luulisi olevan sen napsauttaa vilkkumaan.