Kun matkustat euroalueen ulkopuolelle, missä vaihdat valuuttaa? Ennen matkaa, matkalla vai vingutatko Visaa?

Avainsanat: valuutta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 22:41

No nyt olisi varmaan Visan paikka. Aikoinaan oli mukana matkashekkejä, joita ei voinut kukaan muu kuin minä vaihtaa paikalliseen rahaan. Niiden hyvä puoli oli myös se että vaikka ne olisivat kadonneet, rahat eivät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 22:40

Visa on ihan näppärä. Jos euroja taskussa, marssin pankkiin ja vaihdan paikalliseen valuuttaan, myös pankkiautomaatista voi nostaa, jos osaa kieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:52

visaa käytän ulkomaila ja rahaa vaihdan sitten paikanpäällä, jos pankki niin siellä tai automaatissa ja jonkin verran otan mukaan täältäkin, ja vaihdan pankkissa kyseiseen valuttaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:56

Minä olen vielä siinä suhteessa niin vanhanaikainen,että vaihdan suomessa valuutan ,mutta visaeletron on kyllä aina mukana va´rmuuden varalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:00

Vaihdan ensin vähän Suomessa ja loput paikan päällä ; ), en uskalla käyttää korttia kun vähän pelkään niitä kopiointilaitteita joista varoitetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:10

Arviolta parin päivän käteistarpeen otan Forexista mukaan, loput sitten selvitellään paikanpäällä, olosuhteista riippuen joko automaatista, euroja vaihdellen tai sitten on Visalla hommia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:16

otan vähän suomen lentoasemalla ja sitten loput paikallisessa pankissa.. missä olenkin.. siel on yleensä parempi kurssi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:20

Kyllä vaidan sumessa jonkinverran että pääsee alkuun...Visaa en käytä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:34

Kotisuomessa.Visa hätävarana.Onneksi ei ole tarvinut käyttää kun tuo kopionti tuntuu olevevan niin helppoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 00:14

Ennen matkaa vaihdan pienen summan Forexista. Käytän Visaa paikallisissa liikkeissä ja pankkiautomaateilla. Ja vaihdan euroni paikalliseen valuuttaan. Sellainen sekalainen käytäntö on minulla ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 03:30

suomesta EUROJA jossain muodossa mukaan etta saa vaihtaa valuutta paikallisessa pankissa ..EDULLISIN TAPA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 03:50

forexissa ennen matkaa ja paikan päällä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 06:42

Kentällä forexista, ja jos tarvetta reissunpäällä nostan automaatista matkakohteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 08:16

Viimmeksi kun kävin Kanadassa/USA:ssa .matkashekit mukaan suomesta.Varalle ,Visa Shekit riitti hyvin oli niin paljon halvempi hinta taso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:30

Forexista. Lentokentillä voi käyttää Visaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:53

Lentokentällä paikanpäällä jos päiväaikaan laskeutuminen jos yöllä niin seur. päivänä hotellilla tai paikallisesa pankissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 10:17

olen sekakäyttäjä : yksi osa forexia, yksi osa euroja ja yksi osa visaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:49

Kotimaassa,Forexilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:08

forexissa tai sitten maksan kortilla. Mutta yleensä vaihdan jo kotimaassa valuutan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:45

Muuten varmaan kotimaassa forexilla, mutta seuraavalla reissulla vasta kohdemaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 19:10

Kotimaassa osan ja lisäksi euroja. Kortit hätäväränä kassakaapissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 20:34

Tuskin tarvii ikinä matkustaa niin että eurot eivät kävisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.02.2009 - 22:05

tulee useimmiten ensin ennen matkaa tilattua hieman pankin kautta valuuttaa ja sitten paikan päällä vaihdetaan rahan vaihto pisteessä. jos tulee äärimmäinen hätä,nostan vasta sitten masterilta.