Jos näätte, että joku lähtee humalassa ajamaan autolla, yritättekö estää lähdön?

Soitatteko poliisit paikalle vaikka se autoilija olisi teidän läheinen ihminen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 20:53

Avaimet pois ja poliisit paikalle ja heti! Olen rattijuopon uhri ja en hyväksy pätkääkään niitä!!!!!!!!!!!!!!! Oli se kuka tahansa!

Kysyjän kommentti

Jämy kaveri olet : )
Kaikki oli tosi hyviä vastauksia, kiitos kaikille : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 20:36

otan avaimet tai jos ei muu auta soitan poliisit, jos jotain sattuu ja sivullisia joutuu onnettomuuteen niin en voi koskaan antaa itselleni anteeksi, etten estänyt sitä juoppoa..vaikka ois kuin läheinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:36

soitan poliisit. olen tehnyt niin kun naapuri sattu kavereiden kanssa lähtemään ajelulle. läheiseni ei ole humalatilassa lähteneet autoilemaan. mutta jos lähtisi niin jos en auton avaimia saisi napattua niin sitten soitan, kylmän viileesti. kyllä läheinen kiittää krapulapäivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:39

En tiedä uskaltaisinko ihan vieraalle ihmiselle mennä rähinöimään. Toivottavasti jos tilanne kohdalle osuu.Läheiselleni sanoisin varmasti ja avaimet pysyisi taatusti takanani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:40

Jos taipumusta tällaiseen niin avaimet pois aina kun maitti päällä, jos ei syystä tai toisesta onnistu niin kuuluu myös läheisen velvollisuuksiin soittaa poliisille asiasta. Jos jotain sattuu niin olisin mielestäni yhtä syyllinen itse kuin tämä rattijuoppo jos olisin vain sivusta katsonut ja sen näin sallinut. Ei ole mikään syy olla soittamatta poliiseja vaikka rattijuoppo olisi kuinka läheinen tahansa. Päinvastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:46

Soitan välittömästi poliisit. Olipahan sitten vaikka oma lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:52

ilman muuta ilmoitus poliisille, vaikka kyseessä olisi kuka hyvänsä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:55

Ehdottomasti avaimet pois tai poliisit paikalle!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 20:59

turvallista matkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 21:03

Soitan ehdotttomasti poliisit,väliin en menis,en pystyis puolustamaan itseäni,jos vastapuoli yrittäis päälle tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 21:06

Jos en saisi avaimia pois, joskaan sekään ei aina auta, onhan ne vara-avaimet jossain tallessa kuskilla, niin sitten soittaisin ehdottomasti poliisille. Kerran olen joutunut sanomaan, että nyt soitan. Silloin luovutti avaimensa. Ja oli läheisestä ihmisestä kyse. Rauha hänen sielulleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 21:11

En epäröisi hetkeäkään,poliisit paikalle !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 21:13

Jos se kännissä oleva rattiin pyrkijä on tuntematon, niin en lähe hihasta nykimään vaan soitan polliisit ja kerron heitille asiasta...

Jos läheinenkin tuttu niin yritän ottaa avaimet pois siltä.. jos on uhannut lähtee kännis ajamaan, niin piilotan avaimet tai pyydän kaveria piilottamaan nee.. Meitin taloudes ei oo semmosta ongelmata, mutta yks kaveri pariskunta, se ukko meinaan tuppaa joskus harvoin kylläkin ajelemaan känäs,, jostain kun hää kimpaantuu niin sitten eikun rattiin,, hullu.. Niin enakkoon kun sais avaimet piiloon niin ei kävis köpelösti.. Ei onneksi keskustassa asu, eli ei pitäs muuta kun hirvet sun muut elikot olla tiellä, mutta silti niin tyhmää lähtee kännnisää ajamaan järjetöntä sanoisinko..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 21:51

Kyllä soittaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 22:50

soitan polliisislle oitis! tuttua en päästöis mutta tuntemattomat voi olla arvaamattomia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:00

Olen ilmoittanut poliisille kun näin asiakkaan lähtevän humalassa autoilemaan, ravintolasta missä silloin työskentelin. Autolla liikkeelle lähtökin jo oli todella vaarallisen näköistä, oli pysäköinyt autonsa kahden auton väliin kadun reunaan, kolhi molempia yrittäessään väylälle, törmäsi katuvaloon. Poliisit olivat tavoittaneet ajelijan kotoa ( otin rekkarin ylös). Jouduin tietenkin todistamaan oikeudessa, henkilö oli värjännyt ja leikkauttanut tukkansa, mutta kuitenkin tunnistin hänet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:33

ilman-muuta soitaisin poliisille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 04:05

Poliisille soittaisin tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 08:59

Kyllä se on "jokamiehen" velvollisuus estää jotakuta tekemästä rikosta...eli kännissä ajamaan lähtö täytyy estää joko avaimet pois(silloin kuitenkin puutut toisen omaisuuteen) tai poliisit paikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 09:40

Olen ottanut avaimet pois,ei ole vielä tarvinut soittaa poliisille,mutta soitan jos ilmenee tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:16

Pari kertaa olen estänyt tuttujen sekoilut. Mutta tuntemattoman törttöilyihin en ole törmännyt. Varmasti kyllä soittaisin poliisille jos huomaisin päihtyneen lähtevän autolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 16:20

Puhelu poliisille usein auttaa,vaan onhan noita liikenteessä,en hyväksy,jos ehdin väliin otan pois avaimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:28

estän tilanteeseen sopivin konstein