Mitä tarkoittaa egret??

Aattelin vaa. :)

Avainsanat: moi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 20:43

Hakuehdoilla egret löytyi yhteensä 12 käännöstä.

Käännökset englanninkieliselle termille egret:
suomi jalohaikara, aigrette {f}, garcita f (Egretta), garza f (Ardea), reiger {m}, kócsag, τσικνιάς (tsiknias) {m}, χουλιάρι (khuliari) {n}, ψαροφάγος (psarofagos) {m}, volavka {f}

vahvistetaan toista kautta tuo jalohaikara.En viitsi hakea lisää tietoa kun edellä sitä oli riittävästi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 20:36

Mie löysin tuommoisen kun pistin sanakirjaan hakusanan egret...

Sanakirja.org - Käännökset haulle egret (*-*)
Käännöspeli
Lähdekieli:

* Englanti

Kieli Käännökset
Espanja garza, garcita
Kreikka τσικνιάς, ψαροφάγος, χουλιάρι
Ranska aigrette
Suomi jalohaikara
Tšekki volavka
Unkari kócsag
Hollanti reiger

Lentotoiminnan jalohaikara on jokin useita herons, joista useimmat ovat valkoisia tai harrastaja, ja joista useat kehittää sakko vanojen (yleensä maitomainen valkoinen) rauhoitettuja pesimäaikaan. Many egrets are members of the genera Egretta or Ardea which contain other species named as herons rather than egrets. Monet egrets ovat jäseninä sukuihin Egretta tai Ardea jotka sisältävät muiden lajien nimetty herons pikemminkin kuin egrets. The distinction between a heron and an egret is rather vague, and depends more on appearance than biology. Välinen ero harmaahaikara ja jalohaikara on melko epämääräinen ja riippuu enemmän ulkonäköön kuin biologia. The word "egret" comes from the French word "aigrette", referring to the long filamentous feathers that seem to cascade down an egret's back during the breeding season. Sana "jalohaikara" tulee Ranskan sana "Aigrette", viitaten pitkän rihmamaisessa höyhenet, jotka näyttävät kaskadeissa asetetaan jalohaikara selkä rauhoitettuja pesimäaikaan.
Congregation of Egrets at Dusk in Kolleru Lake , Andhra Pradesh , India . Seurakunnan ja Egrets at Dusk vuonna Kolleru Järvi, Andhra Pradesh, India.

Several of the egrets have been moved around from one genus to another in recent years: the Great Egret , for example, has been classified as a member of either Casmerodius , Egretta or Ardea . Useat näistä egrets on siirretty noin yhden suvun toiselle viime vuosina: Suurten jalohaikara, esimerkiksi, on luokiteltu jäsenenä joko Casmerodius, Egretta tai Ardea.

In the 19th and early part of the 20th century, some of the world's egret species were endangered by relentless hunting, since hat makers in Europe and the United States demanded massive numbers of egret plumes and breeding birds were killed in locations all around the world. In the 19th ja varhaisen osa 20-luvulla, joidenkin maailman jalohaikara lajeja olivat vaarassa heltymätöntä metsästykseen, koska hattu päättäjien Euroopassa ja Yhdysvalloissa vaati valtavia määriä jalohaikara vanojen ja pesivät linnut tapettiin paikoissa ympäri maailmaa.

Several Egretta species, including the Eastern Reef Egret , the Reddish Egret and the Western Reef Egret have two distinct colours, one of which is entirely white. Little Blue Heron has all-white juvenile plumage. Useat Egretta lajit, mukaan lukien Itä-Reef jalohaikara, että Punertava jalohaikara ja Länsi Reef jalohaikara on kaksi eri väriä, joista yksi on kokonaan valkoinen. Little Blue Heron on kaikki valkoisia nuorten höyhenpeite.

Lähteet:
sanakirja/ google > egret > wiki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:45

The Energetic Gamma Ray Experiment Telescope = EGRET. Nasan käyttämä kaukoputki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 06:46

egret - jalohaikara