miksi yrityksissä käytetään aina alvittomia hintoja hyvistä vastauksista KIITOS.....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 18:22

Siksi,että Yritykset saavat ALV:t vähentää, siis ALV on vain läpikierto erä.
Hinnat kuluttajille pitää kuitenkin aina ilmoittaa verollisina, koska verottaja on pakottanut lain voimalla keräämään kuluttajilta liikevaihtoveron ja tilittämään sen verottajalle.
Tämäkin velvoite on yrittäijien tehtävä täysin ilmaiseksi valtiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 18:22

no yks syy vois tietysti olla se että se alviton näyttää niin paljon siistimmältä, mutta todellinen syy lienee se tosiasia että vasta loppukäyttäjä oikeesti sen alvin maksaa, väliportaissa alvi on pelkkää leikkirahaa (joka muka maksetaan ja saadaan samantien takaisin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:32

Olen nähnyt kumpaakin, että on hinta + alv tai hinta sis. alv. Siksi onkin hyvä olla tarkkana,että katsoo onko se halvin sittenkään halvin. Ja perustelut tulikin jo yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:15

Tarkkana täytyy olla kaikkien hintojen kanssa, jossain olen törmännyt hinta+alv% hinta näyttää halvalta mut kun siihen laitetaan alv päälle niin ei se nyt niin halpaa olekkaan : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:18

Usein alv.stä ei kerry yrittäjälle menoja eikä tuloja, koska se on valtiolle tilitettävä erä. Yrittäjä saa vähentää ostamiensa tuotantopanosten alv.t ja myymistään tuotteiden alv.t tilittää valtiolle. Yrityksen tulosta arvioidaan siksi alvittomilla tuloksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 04.02.2009 - 12:21

Sen takia että yrittäjä ei periaatteessa "maksa" Alvia, vaan hän saa sen ALV-määrän vähentää yrityksen veroituksessa.