miksi suomi ei ole jään peitossa mutta groolanti on

suomi ja groolanti ovat yhtä kaukana päivän tasaajasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 16:13

perussyy lienee Golf-virta, tuopi lämmintä vettä tuolta eteläisiltä leveyasteilta meidän iloksemme

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 16:26

Vähäviisaan kanssa samoilla linjoilla. Onneksi näin on, ettei tarvitse viettää eskimoelämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 16:57

Olllaan onnelllisia,ettei ola jään peitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 16:57

Kyllä se juuri johtuu näistä meille suosiollisista merivirroista että näinkin pohjoisilla leveysasteilla vielä on ihan siedettävät olosuhteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 17:01

Ei enempää lunta ja jäätä tänne tarvita nytkin on ihan tarpeeksi : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 17:03

Kiehtova aihe. Lue lisää golf-virran vaikutuksesta lämpötilaan ja kasvihuoneilmiöstä. Kts. linkki

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Termoh...iinikierto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 18:40

Merivirrathan sen tosianmahdollistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:22

No sehän nyt on selvä asia, ilman suuria kyselyjä, koska suomen päältä on jo jäät sulanut! Yksinkertaista, eikö vain?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:09

no kun täällä on lämpimämpää kun siellä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:35

Onneksi on golfvirta. Kuinka kauan, jos ilmastonmuutos jatkuu? Ei olisi kiva jos parinkymmenen vuoden päästä tulisi uusi jääkausi, tai olosuhteet muuttuisi Grönlannin kaltaisiksi. Jo nyt sataa niin paljon jatkuvasti että olen tosissani harkinnut muuttoa Keski-Eurooppaan.