Kiinitätkö huomiota turvallisuusasioihin hotellissa? Selvitätkö itsellesi paloturvallisuus asiat, poistumistiet, lukitukset yms. ?

Avainsanat: turvallisuus hotellit varkaus tulipalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 11:56

Kyllä kiinnitän huomioita ja varsinkin kun matkustan laivalla : ) otan selvää missä on suorin tie ulos ja missä on pelastusliivit ja lautat.. mut se riittää: )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.02.2009 - 11:40

Enpä juurikaan, Minulle tärkeintä on aina arvoesineiden turvasäilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:55

Turvallisuus ennen kaikkea kaikissa asioissa, varsinkin kun täytyy ottaa huomioon myös matkoilla henkilö joka käyttää liikkumiseen pyörätuolia.
Yksinmatkustaessa eri asia, silloin silmäilen ylimalkaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 11:56

Valitettavan usein jää tarkastettua, mutta tallelokero pitää olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:05

Kiinitän, kun yhteen aikaan huomasin hotellissa heinä pussin, olisiko ollut joku hassis tai joku muu,sen jälkeen aina tarkastan, onko jotain semmosta ainetta ja huhdon ne tarkasti viemäriin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:09

Laivamatkalla katson missä on kulkureitit ja minulle kuuluva pelastusasema,pelastusliivit ja pelastusvene.
Mielenkiintooni on omat taustansa, olenhan ollut seilaamassa.
Hotelleissa jotenkuten vilkaisen varauloskäytävämerkkejä,useinmiten ne eivät toimi kumminkaan, ovat lukossa
tai tavaravarastoina. Kannattaisi kuitenkin kiinnittää huomiota pelastautumiseen,mutta ei panikoida. Itsensä lisäksi katastrofitilanteissa voi olla auttamassa myös muita ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:16

periaatteessa kyllä tarkistan, mutta käytännössä useinkin unohtuu muun innostavan alle, kerran 'läheltä piti' tilanne opetti pitkäksi aikaa, mutta mikään opetus ei näytä tehoavan ikuisesti ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 12:20

Hotellissa tulee katsottua missä on varauloskäynti. Eipä juuri siellä sitten muuta. Laivoilla tarkistan oman pelastusveneeni paikan. En sitäkään tehnyt ennen Estoniaa, mutta sen jälkeen kyllä tarkastan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:31

En pahemmin sellaisia tarkastele vaikka kyllä pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:46

Tallelokeroon jää kysymykset ja sitten onkin kaikki muu epäselvää, mutta näkeehän sen kuin mikäkin on rakennettu jo silmällä ja mistä osaa pistään pään ulos kun tarttee!!

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 03.02.2009 - 12:49

no empä juurikaan. Jos on todella korkea hotellirakennus niin sitten saatan vähän katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 12:54

En ole tullut ajatelleeksi, että voisi tulla mitään pahaa tilannetta edes, joten en katso mitään noista asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 16:57

kyllä olenkin ollut jo kerran palavassa talossa, niin jäänyt se takaraivoon joten aina katson ja suunnittelen reitin mielessäni..enkä vain hotelleissa vaan joka paikassa..jäänut kai jokin pakkomielle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 17:36

Laivoissa tulee selvitettyä tarkemmin, kun tuntuu että se on niin suljettu paikka. Hotelleissa harvemmin olen kiinnittänyt huomiota poistumisteihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 17:47

Tallelokero, poistumistiet ja kuinka helposti joku muu pääsee kulkemaan huoneeni ovista/ikkunoista. Nämä siis periaatteessa , käytännössä usein unohtuu ja tuurilla sitten selvitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 20:03

jos en minä niin isäntä tekee sen kyllä. Miettii pakoreitit:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 21:13

Yhden ainoan kerran. Ja sekin johtui siitä että ilta eteni niin kuivasti (kiitos tylsän seuran) että ei ollut muuta tekemistä kuin lukea turvaohjeita. Mutta eipä muuten ole kiinostanut. Sillä fiiliksellä että sattuu jos sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 23:04

Yleensä tarkastan poistumistiet. Jotkut hotellitkin ovat sokkeloisia ja kaikki ovet eivät ole auki ulos, pitävät palo-ovina joissa automaattilukitus.