Ruotsalainen kohudokumentti paljasti elävien hanhien kynimisen.. Mitäs mieltä tuosta uutisesta?

Tukholma. Untuvantuotannosta kertova tv-dokumentti on herättänyt kohun Ruotsissa jo ennen sen näyttämistä televisiossa. Toimittajat ovat kuvanneet piilokameraa käyttäen, kuinka eläviä hanhia kynitään Etelä-Unkarissa.

www.google.fi/url?sa=t&s...WUtiqD016g

Avainsanat: hanhi elävänä kyniminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 19:45

En halua katsoakaan tuota dokumenttia (niin paha olo tulee jo pelkästä ajatuksesta), mitä nykypäivän ihmisten päässä liikkuu, kun ei näytetä ollenkaan ymmärrettävän, että eläinkin on tunteva olio! Hyvä kun asia tuli julki ja toivotaan, että loppuu just ja heti tuo toiminta, mahdollisimman iso rangaistus vielä noille rääkkääjille, nyppii heilt ihoo vaikka pinseteillä, josko sekään ois verrannollinen noitten lintujen kärsimyksiin... pöyristyttävää, millä aikakaudella elämme, onko allakassani mahdollisesti virhe??

Kysyjän kommentti

Moni vastaus oli mielestäni hyvä/ paras, mutta tämä jonin13 kommentti ** nyppii heilt ihoo vaikka pinseteillä, josko sekään ois verrannollinen noitten lintujen kärsimyksiin... ** oli miun mielestäin hyvä ja noin kun tekisivättenkii niil rääkkäjille..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 19:43

Hyvä että asia on paljastunut, saman saisi tehdä niille kynijöille, sitoa jalat ja kädet ja kaikki karvat nyppiä yksitellen pois.

Lisätty: 02.02.2009 - 19:45

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...24?ref=rss

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 19:50

Ihmiset käyttäytyy kuin luolamiehet, ja eletään vuotta 2009. Pöyristyttävää. Jos on jonin13 allakka väärässä niin on myös minun. Pitäisi hankkia sellainen vuodelta 1000 eKr. Silloin saattoi uskoa tuollaisen mahdolliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:52

apua, en halua nähdä tommosta juttua, kynitään ne jotka kynii ne linnut elävältä: ((( törkeetä:(((

Lisätty: 02.02.2009 - 19:58

ihan rupes puistattamaan : ( ei todellakaan kiva juttu : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:06

En kärsi ees kuulla tollasesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:19

Näinhän se edelleenkin kaikessa hiljaisuudessa tapahtuu, yli puolet höyhenistä ja untuvista irtoaa elävästä alustasta, sitä ei juuri toppatakkikaupassa mainosteta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:36

Sehän on kuin Ausvitzin keskitys leirillä,mutta vaan sorsat vai mitkä hanhet ne nyt onkaan käsittelyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:54

Kamalaa! :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:17

Uskomatonta mutta totta. Missä on ihmisten sivistys kun eläimiä noin kiusataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:19

en jaksa ee ajatella ihmisen pahuutta.. ja tuokin tapaus on vain pisara valtameressä. häkkieläimet ja kauhukuljetukset ym ym.. mä en jaksa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:23

älytöntä touhua. katsoin sen pikku pätkän jonka seiskan uutisissa näyttivät. kynijät siinä pitäis kyniä elävältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:37

Eläimiä rääkätään ihan joka maassa ja suomi kuuluu aivan samaan kastiin.
Minä olin yhden kokonaisen vuoden syömättä tuotettua lihaa protestiksi rääkkäystä vastaan ja käytin sinä vuonna pelkästään suomen metsistä saatua vapaana elänyttä riistaa. Sairasta touhua kiduttaa viattomia luontokappaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:06

Ikäviähän nuo jutut aina on mutta juuri tänään oli lehdessä iso otsikko: "Yli 60 sikaa kuoli nälkään Lammilla ja kymmeniä jouduttiin lopettamaan". Joten osataan sitä suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:25

Tällä hetkellä kovasti yritetään todistaa,että eläimilläkin on tunteet,mutta eiköhän ihan kaikilla ollut jo selvillä,että kipu aisti on ?Tekis mieli kirota kunnolla,mutta täälä on joukossa lapsia.Aikani eläinsuojelu hommia tein,kylläkin vaan kissoja koskien,näin paljon sontaa ja sitähän tulee aina lisää,missä on rakkaus elollisia kohtaan???????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 01:58

SILLOIN KUN ELAIN ON HYODYKE ,TALLAISTA SAMANTYYPPISIA ASIOITA TAPAHTUU JOKAPUOLELLA,,MYOSKIN SUOMESSA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 08:31

Hyvä että joku kuitenkin puuttuu aina eläinrääkkäyksiin ja saa suuren median huomion, koska muuten ei tapauksia tulisi julki ja oikeuden eteen!
Eläinrääkkääjille suomessa pitäisi saada kunnon tuomio!Mutta eihän täällä saa kuin vähän ehkä "kakkua" ja sillä selvä..
En tiedä mitä noille tullut jotka on hanhia elävältä rääkkineet!?Voi kamalaa kohtelua!

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 03.02.2009 - 09:24

hyi. ei voi ymmärtää että pohjoismaissa tehdään jotain tällaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:34

Jo pienet pätkät asiasta ovat tarppeeksi hirveätä katsottavaa. En hyväksy missään tapauksessa eikä ole perustelu se että tuotahan tapahtuu kaikkialla!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:49

Niiltä kynijöiltä pitäisi nyppiä silmät päästä.Se olisi vielä lievä rangaistus tuosta hommasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:28

Ihan kauheaa en pysty katsomaan mitään ohjelmia missä laiminlyödään eläimiä, no en kyllä ihmisiäkän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 08:48

Sinänsä hyvä doku, mutta vain pisara pallossamme; paljon lähempää(kin) löytyy kosolti pöyristyttäviä asioita. Kaikki ei tietenkään tule julki. Lienee hyväksyttävä se, mitä emme voi muuttaa ... vai voimmeko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.02.2009 - 18:41

Nyppijät sähkötolppaan käsiraudoilla kiinni ja kadun varteen kitumaan. Jokainen saisi
tehdä sitten mitä haluaa vaikka ampua napin otsaan.

Lähteet:
Pientä opetusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:29

Tosi kurja juttu, mutta onneksi paljastui ja onneksi asiaan puututaan kunnolla.