mitä tarkoittaa puudeli

en tiiä

Avainsanat: puudeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 17:56

Villakoiraa on hyvin varhain käytetty erikoisesti vesilintujen metsästykseen, ja saksan kielen sanaa 'pudeln', joka merkitsee loiskuttamista, pidetään villakoiran kansainvälisen nimen 'poodle' kantasanana. Villakoira on esiintynyt jo varhain myös taiteessa. Pienikokoisia villakoiria on pitkään käytetty sirkusesityksissä esiintyjinä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 18:06

aika tyhjentävästi vähäviisas vastasi,villakoirahan se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:07

Puudeli on koira. Ja tukastakin voi sanoa, että on puudelitukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:08

Kyllä se minuntietääkseni on villakoira, jos ei ole uutta nimee sille annettuna!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:10

Villakoiraa puudeli tarkoittaa, kuten vähäviisas jo edellä kertoikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:19

sellaista pientä pörröistä koiraa joka on taidolla trimmattu eli villakoira : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 18:24

Sanakirja.org - Käännökset haulle puudeli (*-*)
Käännöspeli
Lähdekieli:

* Suomi

Kieli Käännökset
Englanti poodle
Espanja caniche
Esperanto pudelo
Italia barbone, barboncino
Puola pudel
Ranska caniche
Ruotsi pudel
Saksa Pudel
Venäjä пудель
Hollanti poedel

Elikkäs puudeli on suomessa käytettävä 'slangi sana' joka tarkoittaa villakoiraa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 18:31

Jokainen vastaus osui villakoiran ytimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:26

Villakoirahan se ja koska puudelit (varsinkin kääpiö puudelit) olivat yhteen aikaan kovasti muotia filmitähtien ja hienostorouvien seurakoirina, jotka tepastelivat kiltisti hihnassa rouvan perässä, niin puudelista tuli myös halventava haukkumanimi sellaisille ylläpidetyille 'naisten sankareille' (tämä joskus 1950 - 1970)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:15

pörröistä koiraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 21:48

Sellainen pieni pompppiva ja räksyttävä rakki. Anteeksi kaikki puudel-immeiset mutta aikoinaan sai ulkoiluttaa pomon kahta sellaista kesken päivän ja lenkistä ei meinannut tulla kenelläkään mitään kun kaksi karvakasaa oli aina niin innoissaan ulkoilusta että hyppi vartin kinttuja vasten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:03

Sulonen koira pörröinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 05:14

EIKO SE OLE SE JOKIN NAISTEN KAULAN YMPARILLA,MUISTELEN,, ENNENVANHAA OLI MYOS PUUDELI RUKKASET

Lisätty: 03.02.2009 - 05:23

KYLLA TUOLLA KIINAN PUOLESSA AINA VALILLA TARJOTAAN PUUDELISOPPAA,MINAKO SOISIN ,en tietenkaan mutta sanovat maistuu kananlihalle

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 03.02.2009 - 09:58

pörröinen villakoira - ainakin mun ymmärtääkseni. :)