Mitä voisi tehdä isovarpaan tyvinivelen kulumalle,erittäin kivulias ?

Valitin lääkärille 10 vuotta , se on kihtiä vaan, viime viikolla kuvattiin ja kuluma on paha , haittaa muutenkin huonoa liikkuvuuttani selkäsairauden osalta, kengätkin on isontuneet 2 numeroa kun eivät eriparisia myy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 07:34

Täältä löytyi artikkeli:
hyvaterveys.fi/articles/?c=T...&a=537

– Jos vaiva on kovin kivulias, tehdään leikkaus, jossa nivelen kulunut pinta puhdistetaan ja vapautetaan iikkeeseen tai luudutetaan iikkumattomaksi.

Kysyjän kommentti

Vaiva on väliilä niin kivulias, että meinaa hermot mennä, mutta selkäkivut unohtuu.kiitos sinulle vaivannäöstäsi tietoja hakiessa niinkuin aina. ja asiallisesta suhtautumisesta kysymyksiin.Olen huomannut huumoria löytyy myös.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 07:57

Kihtiä miekii oisin siihen tarjonnut,tilaa aika lääkärille,että vaiva helpottuis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:02

Näytä lääkärille.Se on joko kihti tai kuluma.Kumpikin voidaan hoitaa lääketieteellisesti nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:02

Kaikkiin nivelvaivoihin tuo helpotusta vävälihainen ruokavalio,sianliha on jätettävä kokonaan ja vältettävä valkoviiniä ja siidereitä.Mikäli et saa apua lääkäriltä hakeudu kiinalaisenlääketiteen harjoittajan pakeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:04

Glukosamiini auttaa nivelpintojen uusiutumisessa sekä kivun lievityksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 20:00

Ilmeisesti sellaisen voi leikata.. jäykistää niin kivut loppuu. Vaadi! hoitoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 09:05

Ettei olisi vaan kihti!!!