Miten tehdä esitelmää.Aihe on:Alkoholismi..Tästä on 15v kun viimeksi tehnyt,nyt tarvitsen apua,miten aloitella 15min.esitelmä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 19:58

Olisiko näistä mitään apua asiaan:
www.minnesota-hoito.fi/
www.a-koti.com/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 19:25

määrittele mitä alkoholismi sinun esitelmässäsi tarkoittaa, se on hyvä aloitus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:28

Kerro jokin kokemus.. kysymys tai jokin muu huomionherättäjä siihen alkuun. Ota vain pari pääkohtaa joiden ympärille kokoat esitelmäsi, ettei tule liian rönsyilevä. Pääkohdat voi olla vaikka yleisyys ja vaikutuksest.. tms..
tai myös tuo viisaan neuvo. Mitä se on?
Vaikutukset perheissä, miten perheenjäsenten tulisi suhtaustua.. mahdollisuuksia on vaikka kuinka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:58

- mitä alkoholismi on
- syyt alkoholismiin
-alkoholismin vaikutukset

ja noiden otsikoiden alle vähän täydennystä niin siinähän se on koko juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:04

Aihetta voi käsitellä niin monesta näkökulmasta ja pitäisi ottaa huomioon lukija- tai kuulijakunta ja heidän tietämyksensä alkoholismista, jos se on mahdollista. Onko esitelmä AA :ssa, vai poliittisille vaikuttajille.Kenelle
esität esitelmäsi. Mitä asiaa haluat painottaa ja hauatko vaikuttaa.

Lähteet:
omat lähteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:28

Minusta hyvä esitelmä aloitetaan aina kevennyksellä, ja jos osaat kertoa jonku kivan persoonallisen jutun alkuun, olet myynyt itsesi kuulijoille.
Sitten ,jos mahdollista vältä kuivia numerotietoja ja paperista lukemista,koska se jos joku saa kuulijat haukotteleman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:59

Pyydäpäs kuulijakunnassa olevat alkoholistit nousemaan, kertomaan nimensä ja häpeämään...