Mistä menoistasi voisit tinkiä ja paljonko10, 20,30,40,50€ per.kuukausi, säästääksesi rahaa matkustamiseen. Säästöaika 1-2vuotta.

matkarahat,matkakassa,säästäminen taloussuunnitelma

Lisätty: 01.02.2009 - 19:01

Minne menisit kahden vuoden säästöillä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 11:54

älä ruoki lamaa.., mutta kaikki aikausilehdet, ym lehset, jos olet yhdistyksissä, mieti mikä nistä tärkein ja ne maksut säästöön...ruastakin voi vähän säästää, kun tekee isompia annoksia ja pakastaa..isommissa paketeissahan on ain kilohintakin euron halvempi....muutama vinkki..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 18:59

Ehkä 30e ,jos kovasti matkalle haluaisin.Ruokakuluista se lähtisi,kaikki muu taitaa jo olla nipistetty minimiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 19:04

Mistään muusta ei pystyisi ottamaan kuin ruokamenoista, ja niistäkään ei paljon mitään otettavaa. Mieluummin syön, kuin kuukahdan nälkään matkaa säästäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:25

se kertyy joskus ihan pikkusummista.. tyhjään yleensä kolikot säästöpossuun ja kun vuodenkin sitä tekee, siellä on ihan kiva summa ja rahapussissa se eie paljoa tunnu kun kolikot puuttuu:) kevenee vaan hurjasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:06

mulla on ns." tupakka ja alkoholi" säästö. en polta tupakkaa, nii ns.tupakka raha menee säästöön. helppoa säästämistä, kun ei oo koskaan polttanut..hih.ja sit alkoholin ostaminen , kapakassa ja discoissa ja ravintoloissa juokseminen pois..siinä melkoinen säästö! viime vuonna, vuosi sitten aloitin säästämään ja rahaa kertyi niin paljon, että kun nyt aloitan taas saman säästö linjan olen ens jouluna taas 5 viikkoa thaimaassa ja siinä on matka-, ruoka ja shoppailu rahat koko sille matka ajalle:).eli laitan n.5-10 euroa päivässä säästöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:49

Jos jostain pitäisi säästää niin vaatekuluista. Paha tapani on, että kun on vähänkin ylimääräistä tuppaan pistämään sen vaatekauppaan tai uusiin kenkiin. Samoin lottoan joka viikko mutta sitä ei kannata jättää pois kun silloin ei ainakaan saa mitään ellei yritä. Eli jos en ostaisi yhtään vaatetta koko kahtena vuonna voisin päästä etelään pariksi, kolmeksi viikoksi. Ja se olisi tietty Espanjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:11

turhat heräteostokset joita teen joka kuukausi..ehkä kuukaudessa 50€ mutten matkustele joten matkaan ei tarvitse säästää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:16

Minäkin supistaisin vaateostoistani. Ja miettisin tarkemmin ruokaostoksiani. Meillä oli matkarahat jo koossa, mutta toimenpide yksityisellä kirurgilla vie ne säästöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:28

Joka tilistä vaan suoraan vähintään 50e suoraan säästöön. Sillä pärjää millä päättää pärjätä. Jos ajattelee että laittaa sen mikä tilistä sattuu jäämään yli niin ei sitä ikinä kumminkaan yhtään jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 06:18

Ensin tuloista kenenkin katsoma sopiva summa päältä eri tilille ja lopulla koitellaan pärjäillä.Ei se välttämättä ole pois mistään muusta kuin tilistä ja sekin jemmassa.Sitähän voi laittaa sopivan summan mkä siltä tuntuu, ei välttämättä kiinteä.Katsotaan sitten minkä verran on kerääntynyt ja mihin se riittää.Toki voi laittaa tiukankin tavoitteen itsellensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 11:38

Pari paastopäivää kuukaudessa niin saa tuon kympin jemmaan, mutta se ei vielä riitä. Toinen kymppi tulee siitä ettei syö ulkona kuukauden aikana lainkaan ja kolmas tulee kun jättää pari heräteostosta tekemättä. Sitten päässee jo jonnekin...?

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.02.2009 - 13:07

hmm. seuraavaksi menisin new yorkiin. 50 - 150 e / kk on sopiva säästösumma matkailua varten mielestäni, riippuen matkan ajankohdasta