Miten suhtaudutte,näihin ovelta, ovelle kulkeviin lähetys saarnaajiin,ei ole kauaakaan aikaa,kun ovikelloamme soitti Utahan pojat.

Itse suhtaudun asialliseste,kertomalla olevani ev lut ja en ole kiinnostunut heidän asiastaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 18:49

Mä ilmoitin taannoin erään uskonlahkon julistajalle, että mulla on ikioma vakaamus, johon ei kukaan tai mikään pysty millään tavoin vaikuttamaan enkä näin ollen ole lainkaan kiinnostunut hänen valistuksiaan kuuntelemaan. Ukkopaha toivotti hyvää päivän jatkoa ja lähti mukisematta. Vaikeimpiin vänkkääjiin olen käyttänyt lausetta: "Uskon vain kahteen asiaan: maailman rauhaan ja joulupukkiin." Tässä vaiheessa ovat ymmärtäneet kadota muiden ovia kilkuttelemaan :-)

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 18:51

Mulla oli ruotsissa vaikeuksia jehovan todistajien kanssa, mutta viimein tein sitten sellaisen sopimuksen heidän kanssaan, että he saa pitää oman uskonsa ja minä pysyn omassani eikä kumpikaan kiusaa toisiaan sen kanssa, kyllä he yritti kovasti ja sitten pyysin vähän isommanlähettilään luokseni jonka kanssa tein tuos sopimuksen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 18:56

Asiallisesti ja kohteliaasti,joskun niitä ilmestyy autolla pihalle ja kerron ,että minulla on jo ihan hyvä uskonto ja ehdoton vakaamus,eivät sen jälkeen tuputa omaansa ja antavat vielä sytyke paperia kamiinaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 19:00

Olen aika tyly niille ovikellon pimputtajille. Sanon vain ei kiitos ja vedän oven kiinni. Ei ole nyt aikoihin näkynyt heitä, joten taisivat vihdoinkin uskoa, että en ole käännytettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:05

katson ikkunasta kuka kelloo soittaa, enkä avaa jos en tunne. : ) ei ole ollut ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:06

Eivät ole vähään aikaan kiusanneet, viimeksi lupasin kuunnella heitä jos he pesevät puhuessaan minun ikkunani, ei tullut kauppoja.suuntaan eikä toiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:14

Ilmoitan ovenraosta (suomeksi ja englanniksi) tietäväni jo kaiken heidän edustamastaan uskonlahkosta ja kaikista muistakin. On aina riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:23

Suhtaudun ystävällisesti kaikenlaisiin ihmisiin. Minusta se kuuluu perussivistykseen. Kileteisenkin mielipiteen voi sanoa ystävällisesti, on se sitten lehtikauppais tai saarnamies. En kyllä ole havainnut juuri muiden käyvän kuin Jehovan Todistajien.. muut ei taida julistaa? Ihan Ok ihmisiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:40

Yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat uskoneet asialliseen ilmoitukseeni ettei heidän sanomansa ole minua varten. (sen parin täti-ihmisen partion kanssa sitten syntyi vähän isompi suukopu, tais olla vähän syytä molemmissa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:56

Kohteliaasti ilmoitan että ei ole aikaa, olen juuri lähdössä ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:35

Aikoinani keskustelin heidän heidän kanssaan ihan saadakseni selkoa heidän motiiveistaan, mutta huomattuani,etteivät nämä kiertävät kauppiaat tunne edes itse lahkojensa ideologiaa vaan ovat yleensä vain fanaattisia pöllöjä,niin en enää jaksa heidän kanssaan keskustella,vaan pyydän heitä poistumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 20:51

Kurkkaan ovisilmästä jos ovikello soi, en avaa ellen tunne tulijaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 21:30

Kerran olen ollut herkällä päällä ja ollut nuiva. Yleensä olen leppeämpi.

Puolisoni oli sairaalassa kallovedossa ja takapihalleni ilmestyi kaksi raavasta miestä valkoisissa kauluspaidoissaan. Minä lapoin halkoja rukkaset kädessä ja olisin toivonut, että ne jehovantodistajat olisivat laittaneet rukkaset käteensä myös ja auttaneet minua. He eivät esittäneet edes rukousta loukkaantuneen puolisoni puolesta vaan esittivät litaniansa.

Pyydän anteeksi mahdollisilta jehovantodistajilta tällä palstalla ilkeää vuodatustani, mutta menetelmiänne voisi kehitellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 22:05

Ilmoitan suoraan ettei kiinosta. On nähty näitäkin jotka kuitenkin pyytävät että saavatko rukoilla puolestani, olen vain tokaissut että olkaa hyvä vaan mut mä panen tän oven nyt kumminkin kii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 02:03

En päästä sisälle, täällä päin jehovat kiertelee ainoastaan. Kerronpa tässä nyt yhden hauskan jutun uskon tuputtajista. Olivat menneet yhden miehen kotiin ja huudelleet mennessään että saako Jeesus tulla taloon. Mies oli siihen tokaissut, että saa jos ihmisiksi on ja vuokransa maksaa. Eivät varmaan ole sen jälkeen sinne menneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 06:20

Lähetän ne muualle.Eikö ole yksinkertaista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:54

Sanon niille tuossa jatkuu tuo tie,hyvää päivän jatkoa,ja ovi kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:46

Meillä kaupungissa ei pääse rappuun, on ovikoodi. Aiemmin saattoi tulla jehovantodistajia mutta siitä on aikaa. En myöskään avaa ovea tuntemattomille, se on isossa kaupungissa lähes välttämätöntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 12:10

kaupungis asuesssa kävi jos jonkin laista kolkuttelijaa, mutta täällä ei ole kuin kerran käynyt ja siihenkin he sanoivat tulleensa uteliaisuuttaan, kun eivät tienneet minne tie vie, tännehäs se ja eipä ole todistajia näkynyt, viimeksi kävi joku joka otti kuvan jasitten tuli nainen joka laittoi txt..oikein mukava ihminen juotiin kahvitkin keskustellessa, ei siitä kirjasta ja sitä ei meil ostettukka, kun hinta 400 e muistaksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.02.2009 - 16:44

en edes avaa ovea. rasittavaa kun täytyy uskoansa tyrkyttää, jokaisen oma asia mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:21

En ala kuuntelemaan,sanon heti kiitos ei kiinosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.02.2009 - 13:38

Avasin kerran oven ja sanoin JEHOVILLE että Jumalaa ei ole olemassakaaaaaaaan.
Siihen loppui löpinät.

Lähteet:
Luoja on. Nainen