Sairastaako tai onko jonkun läheinen sairastanut kaksisuuntaista mielialahäiriötä?

Aamulla oli televisiossa ohjelma tästä ja se vaikutti mielenkiintoiselta. Tästä sairaudestahan ei parane ikinä mut sen kanssa oppii elämään kun lääkitys on kohdallaan.
Onko teillä kokemuksia tästä sairaudesta?

Lisätty: 01.02.2009 - 18:20

Vähäviisas on viisas kun valaisi, että tämä kysymys on jo kysytty. Mää oon niin nuori vielä täällä, etten kaikkia kysymyksiä ole lukenut... Sori vaan... Mut jos jotain uutta olis..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.02.2009 - 11:58

Ystävättäreni veli ja just nyt menossa se vaihe ,kun mennään tuhatta ja sataa..ei oteta lääkkeittä ja ei kyllä tajua itsekkään mitä touhuaa...on niin kurjaa katsella, kun ei voi, osaa auttaa..hän kun on omasta mielestään terve ja muut sairaita...

Kysyjän kommentti

Tiedät mitä tarkoitin : ( se on tosi surullista kun läheinen tai tuttu sairastaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 18:11

samasta aiheesta oli kyssäri aikaisemminkin, katsoppa niitä vastauksia (Kysytty: 05.01.2009)

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/6452

Lisätty: 01.02.2009 - 20:46

ei syytä huoleen coconut, en suinkaan tarkoittanut etteikö olisi voinut uudelleen kysyä tai toivoa lisää vastauksia, tuo kommenttini oli vaan muistutus siitä että tuolta aikaisemmastakin löytyy koko joukko vastauksia joista vois olla jotain iloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 18:26

Luojan kiitos ei kukaan läheisistäni,mutta eräällä tuttavallani on tämä sairaus ja mitä hän on siitä kertonut ,ei ole ollut mukavaa kuunneltavaa.täytyy toivoa,että oikea lääkitys hänelle löytyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 19:20

kyllä sairastaa.. ei nyt ihan läheinen mutta ystävä. Lääkityksellä pysyy aika hyvässä kunnossa. Ennen diagnoosia elämä oli hällä aika "helvettiä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 14:10

Lääkitys kuuleman auttaa mutta siitä ei parane koskaan kun se sairaus on puhjennut. On myös vahvasti perinnöllistä.