Mikä on köyhyysraja, euroina suomessa. Onko summa valtakunallinen vai kuntakohtainen?

Lisätty: 01.02.2009 - 16:13

Siis tulot kuukaudessa ja verollisena vai nettotuloina

Avainsanat: köyhyysraja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 16:31

Höpön Höpön Höpö. Ihminen jos tienaa ansaitsee yli tuhat euroa kuussa, ei todellakaan voi olla köyhä!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 16:11

Jostain on päähäni jäänyt muistikuva 600 €.Yksi tuttavamme mieshenkilö tulot 600€ kk, saa pelastusarmeijan kautta eu ruokakassin ja muuta ruoka apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:17

Wikipediasta löytyi vain pari vuotta vanhaa tietoa, mutta Suomessa vuonna 2004 köyhyysrajan alapuolelle jäi 11,3 prosenttia väestöstä. Köyhyysraja oli Suomessa vuonna 2004 n. 1200 euroa kuukaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:18

SUOMESSA RAJA ON YLEISTETTYNA NOIN 1500e kk ,,brutto per perhe

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 16:22

Valtakunnallinen se varmaankin on, mutta en ole samaa mieltä llauraa- kanssa tuosta summasta. Jos saa 1200 € /kk, ei taatusti ole köyhä. Kuuluu silloin kai vähävaraisiin, mutta köyhät on ihan eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:22

Jostain juuri vähän aikaa sitten luin ,että 19000 euroa / vuosi siis se on yläraja / 2 hlö tekee noin 1580 euroa / kk

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:30

Olen siis köyhä, mutta mieleni ja sieluni on rikas - se riittäköön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:45

muistelisin sen summan olevan 600 kk..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:48

Wikipedian tietojen mukaan on köyhä jos tienaa alle 60 % keskimääräisistä tuloista. Raja siis liikkuu sitä mukaa ylemmäs mitä enemmän korkeille virkamiehille (ja tällä hetkellä Finnairin piloteille) annetaan lisää palkkaa. Ja kun meille köyhille ei lisää palkkaa ole tulossa niin köyhyysrajan alle tulee tungosta. Kyllä minusta tällä hetkellä tuolla tonnin kuukausitulossa melko hyvin pärjää. En ainakaan itse tunne olevani köyhä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 17:00

oikeasti.. ihmisiä tulee toimeen 300-400 € kk tuloilla, ei todellakaan ole 1000 tienaava köyhä! Ja köyhyys on , miten sen ottaa.. ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot... mutta kyllä työttömyys tai opintorahalla elävä suomessa on köyhä. Opintoraha on ihan naurettavan pieni!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 17:00

Rakkaus on ainut rikkauteni tällä hetkellä : ) se nyt riittäköön odotellaan aikaa parempaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 17:18

Jos se 600e meillä on tosi paljon köyhiä,kaikki opiskelijat ,kansaneläkkeellä eläjät,jne....Tulee mieleeni nuori ihminen joka on tosi onnellinen kun tulot nousevat neljästä sadasta kuuteen.Eli ei sitä köyhyyttä voi tuloilla mitata,mun mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 18:05

EU-mittarilla mitattuna Suomessa on 600 000 köyhää. Köyhyysrajan alapuolella elävät ne ihmiset, jotka saavat alle 60 prosenttia väestön keskinettotuloista. Suomessa köyhyysraja on 700–750 euroa kuukaudessa. Vielä heikompi tilanne on niillä 150 000 suomalaisella, jotka saavat alle 40 prosenttia keskinettotuloista eli 500 euroa kuukaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 11:33

Jotka saavat saman tai vähemmän kuin Minä, ovat säälittävän köyhiä, jotka taas euronkin enemmän (kuin Minä), ovat irstaan rikkaita.