mitkä ovat tilanteita missä voi joutua tekemisiin huumeiden kanssa?

haluan tietää mitkä ovat tilanteita missä voi helposti joutua tekemisiin huumeiden kanssa?

Avainsanat: huumeet päihteet riippuvaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 17:10

Huumeet eivät ole niin vaarallisia, kun luullaan. Esimerkiksi LSD on täysin vesiliukoista ja poistuu kehosta muutaman tunnin kuluttua sen ottamisesta.
Lisäksi Kannabis on vaarattomin päihde jonka haitat ovat erittäin minimaaliset verrattuna esimerkiksi tupakkaan tai alkoholiin ja gammaan/lakkaan ei voi kuolla jos sitä osaa ottaa oikeita määriä (ja gammassakin kuolemantapaukset ovat niitä, kun kännissä on otettu yliannostus).

Kannabis on ollut 50-vuotta huume, mutta 2000 vuotta lääke.
www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../07/669288

Esimerkiksi cibyn tulisi ottaa selvää päihteistä eikä uskoa koulussa opetettua päihdevalistusta.
Nuuskakin on tupakkaa "terveellisempää" eikä muuten aiheuta suusyöpää uusimpien tutkimusten mukaan.

Ainut huono homma hasiksessa(aka. kannabis) on sen laittomuus. Jos ostat kadulta hasista niin myyjällä voi olla muutakin kuin pari grammaa hasista taskussa ja lisäksi paljon "epäpuhdasta" kukkaa on liikenteessä. Näitä kyllä osaa helposti välttää ja onneksi kukkaa saa helposti tilattua esim. netistä tai kotikasvattajilta.
Toki alkoholistakin saa hyvän fiiliksen, mutta samalla teet itsestäsi todella suuren narrin ja pahimmasa tapauksessa munaat itsesi oksentamalla julkisella paikalla. Kannabiksen vaikutuksen alaisena olet ihan järjissäsi ja juuri minkäänlaista krapulaa ei tule.
Niin ja porttiteoriat ja kannabispsykoosihan on sitten täyttä puulaa.. Alkoholikaan ei muuten tuhoa aivosoluja vaan "lahottaa" niitä.

Kysymyshän ei ollut "miten välttelen huumeita" vaan kysyjä haluaa tietää miten helposti pääsisi huumeisiin sisäistymään. Ensiksi sanoisin, että ota selvää pähteistä ettet mene ostamaan mitään rikkaruohoa. Ja osallistu miitteihin. Miltään spurguilta kyselemistä en suosittele.
www.suomenkannabisyhdistys.org/
plinkki.foorumit.fi/index.php
www.paihdelinkki.fi/
#putka @qnet
+ EHKÄ erilaiset rikollisjärjestöt & skinhead hki (näiden erottamiseen minulla on selvä syy, mutten jaksa sitä nyt sanoa).

Olen absolutisti, enkä ole edes maistanut tupakkaa tai alkoholia. Äitini on alkoholisti + suvussani on paljon alkoholisteja ja olen joutunut ottamaan päihteistä selvää. Kaverini on joutunut kärsimään alkoholin vaikutuksen alaisena (yksi on raiskattu, toinen jäi junan alle seinäjoella(reisi ja pää jäi alle)). Harrastan monipuolista urheilua (jiu-jitsu, lenkkeily + joskus koripalloa) ja opiskelen kaksoistutkintoa.
Joskus olen kaveriporukassa kukkaa maistanut; kaikkien omaan harkintaan sitten jää se, että olenko narkkari vai asioihin perehtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 15:14

välttele sellaisia kavereita jos tiedät et käyttää ja pysy myös pois sellaisista paikoista missä niitä liikkuu en ikääsi tiedä, mutta älä edes maista..ne ovat niin vaarallisia..itsellä ei kokemusta, kun olen juuri noin tehnyt kun sinuakin neuvoin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 15:23

HUUMAAVIIN AINEISIIN VOIT TORMATA MISSA HYVANSA,SINUSTA ITSESTASI RIIPPUU NIIHIN SUHTAUTIMEN,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 15:57

Kyllä festarit on varmaan paras paikka tähän, tosin yhä enenemässä määrin sekavassa kunnossa oleviin hörhöihin törmää (sananmukaisesti) liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:02

Niitä tilanteita on maailama pullollaan.Kaikki päihdyttävät ja narkoottiset aineet ovat tarjolla aivan liian helposti ja joka paikassa. Oma järki on ainut apuväline taistelussa näitä vastaan.
Kannataa muistaa ,että yksikin pieni kokeilu koukuttaa ja senjälkeen on elämä alamäkeä hautaan asti.
Valitettavasti osa näistä kauheuksista on vielä laillisia ja olisikin korkea aika saada kaikki päihteet ja narkoottiset aineet ainakin laittomiksi ja näin niiden saantia ja kauppaa edes hieman vaikeutettaisiin.

Lisätty: 01.02.2009 - 17:38

Älkää vaan rakkaat ystävät uskoko väitteitä ,etteivät huumeet olisi niin vaarallisia kuin väitetään!
Kaikki huumeet ja päihteet ja narkoottiset aineet ovat vaarallisista vaarallisimpia ja niiden kanssa ei elämä mene kuin alamäkeen ja kiihtyvällä tahdilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:04

Minä en sanoisi mitään tilanteita tai vaihtoehtoja,, koska on vaan parempi ettet sellaiseen koskaan joutuisi.. En ole itse sallaiseen tilanteeseen koskaan joutunut missä minulle humehia ois tarjottu ja toivon että en koskaan joutuisikaan.. Että ihmettelempä vain miksi niin kovasti haluat asiasta tietää ja vielä helposti,, hmm..??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 16:05

Festarit, bileet, koulut, kaveripiirit, katujengit + lukemattomat muut paikat ja ihmiset. Nykyään melkein paikassa kuin paikassa voit niihin törmätä, mutta älä kokeile. Kadut lopun elämääsi jos niin teet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:11

Joka paikassa on huumeita nykyään, mut toisiaan itsestä riippuu missä kulkee ja miten niihin suhtautuu. Voi kun ihmiset pysyis pois sellaisesta... Toivon todellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:39

Helpoin tilanne on silloin kun itselläsi tuntuu menevän huonosti ja olet valmis tekemään lähes mitä tahansa, että paha olo helpottuisi. Jos joku tarjoaa silloin sinulle huumaavia aineita, voit niistä saada hetken helpotuksen. Mutta se paha olo odottaa sinua sen hetken hyvän olon jälkeen, siitä voit olla varma. Eli kohtaa tilanteesi selvin päin, asioilla on tapana järjestyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:53

Liiketoimintaahan se huumeitten kauppaaminen on. Mahdollisimman monta pitäisi saada koukkuun, että myyjän tulot karttuisivat. Siitähän tässä on kysymys. Ja arvailen, että siellä myyjät liikkuvat missä on mahdollisimman paljon uusia asiakkaita.

Kauppiaita on kaikkialla. Odottamattomin paikka oli Kathmandun tori Nepalissa, jossa seurakunnan nuorisotyöntekijälle kaupattiin huumeita. Lieneekö Suomi-pojalla ollut liian pitkä tukka.

Lisätty: 01.02.2009 - 18:13

Ohoh.. Sepin kannanotto oli melkoinen mainos huumeitten puolesta.Jos huumeet mukaan lukien lääkkeiden väärinkäyttö on niin vaaratonta mistä mahtanee johtua nykyisin lisääntynyt väkivalta kaduilla esimerkiksi. Ja miksi pitää huumata itsensä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:58

minä vanhoilla päivilläni en ole vielä kertaakaan "törmännyt", liekö siitä kiinni missä liikkuu ja milloin. "Törmääminen" voi olla joskus aktiivista .. tiedän kyllä polttajia. Mutta ei ne minulle ole tyrkyttänyt: Joten vastaus. En tiedä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 19:15

Harvoin lukee sellaista skeidaa kuin nimimerkki seppi kirjoittaa, ja mikä huolestuttavinta, ilmeisen tosissaan. Soopaa kirjoitetaan heti alusta alkaen, on tunnettua että LSD trippi voi mennä päälle vielä vuosienkin jälkeen käytöstä, hänen mielestään ei ole lainkaan vaarallinen aina, järkyttävää! Suora lainaus hieman järkevämmästä ja asiapitoisemmasta teoksesta: "...Pysyvän psykoosin riski on olemassa jo yhden LSD käyttökerran jälkeen. Jotkut käyttäjät ovat kokeneet takautuneita aisti-, varsinkin näköharhoja vielä vuosien kuluttua käytöstä...". ja miten voit olla käyttänyt kukkaa jos et ole edes polttanut tupakkaa koskaan? Uskomaton tyyppi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:48

Eipä ole huume vastaani tullut missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 19:15

Joka opiskelijayhteisössä joku käyttää ja myy huumeita. Niihin jää helposti koukkuun monista syistä, joita en tähän luettele, joten kehoitan olla kokeilematta. Uskomatonta miten ihan järkevän oloiset ihmiset narahtavat huumeisiin. Niiden käyttöä pidetään joissain piireissä vähän hienona, onhan se laitonta, sitä hienoutta en kyllä ymmärrä. Myynnillä ei ainakaan rikastu, jos joku sitä havittelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:51

Iso riski on tavata (ja uskoa) tuollaisia Sepi kaltaisia besserwisser selittäjiä, suorastaan mainosmiehiä, niitä kun vältät olet jo paljolta pelastunut ...