Voiko uimamaisteri esitellä itsensä maisteriksi?

Yhdellä esittelykierroksellä kävi näin, muuta kärysi myöhemmin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 23:46

Kysymykseenhän on jo varmaan riittävän selkeästi vastattu, muutama kommentti vastauksissa olleisiin ihmettelyihin (Timppa):

Uimamaisteri ei tietenkään ole akateeminen tutkinto (siis sitä ei ole yliopistojen tutkinto ohjelmissa) vaan se on näyttötutkinto, johon on selvät suoritusvaatimukset (kts. linkki) ja näyttösuoritusten vastaanottajille/hyväksyjille vastaavasti omat pätevyysvaatimuksensa.

www.kirkkonummi.fi/instanced...ULUKKO.pdf

Uimamaisterin rinnastaminen niihin perinteisiin yliopistomaistereihin on lähinnä vitsi, mutta toisaalta nythän ollaan luomassa monellekkin käytännön alalle näitä 'maisteritunkintoja' joista alkaa löytyä hyvinkin paljon samankaltaisuuksia.

Oikeassa yhteydessä käytettyinä nämä nimikkeet ovat hyvä lisäselvitys henkilön valmiuksista suoriutua jostain tehtävästä (esim. rantavahti tms.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 14:05

voihan sitä esitellä itsensä vaikka miksikä, mutta yhteydestä riippuen tuo kyllä haiskahtaa vähintään hämäyseltä (jossain yhteydessä jopa petoksen yritykseltä), useimmiten kait on kyse vitsistä

- sanoo uimamaisteri vm -52 -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:07

Tittelinkipeys on suomalainen kansantauti,
mutta totta kai siitäkin on kehitetty oma
tamperelainen ulottuvuutensa. Heille kelpaa
aina sama maisteri, maisteri Frangén.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 14:08

Uimakandi taas vastaa, että petoshan se. Kiinni jää jossain vaiheessa kuitenkin. Jäihän se yks lääkärikin, joka ammattia ehti harjoittaa vähän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:15

Mistähän tiedekunnasta uimamaisteri valmistuu? Siihen kysymykseen on ainakin syytä valmistautua.;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:16

Mikä tutkinto on uimamaisterilla?Akateeminenko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:39

Haastattelijana varmaan purskahtasin nauruun ja putoisin penkiltä niin ellet tulis uimapaikkaan hakemaan töitä ; ) ja siellä esittelisi itseäksi maisteriksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:46

Vähän samaa luokkaa kuin kielenkääntäjänä, teurastamolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 15:44

MINA VOIN UIMAMAISTERINA VASTATA ,MAISTERINTUTKINTO OLI MINULLA 500M UINTI ,ei kirjallista tenttia

Lisätty: 01.02.2009 - 15:45

KAIKKI MAISTERIT OVAT TIETYSTI MAISTEREITA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:06

Ihminen on sitä mitä hän on saavuttanut tai saavuttaa. Tittelit sinänsä niin hienoja kuin ne ovatkin, eivät kerro ihmisestä vielä yhtään mitään.
Muista esimerkiksi sellainen asia, että koulutus tappaa luovuutta!
Insinööri keksii helposti 30 syytä miksi asiaa ei kertakaikkiaan voi tehdä uudella tavalla, vaan se on tehtävä niin kuin koulussa opetettiin 50 luvulla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:23

Tottahan toki voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:57

Totta kait voit, kunhan et pane mihinkään paperiin ammatin kohdalle, voit joutua uimaan vastavirtaan kun tulee aika tehdä koulutustaan vastaavaa työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 17:23

Voihan sitä esitellä itsensä vaikka kuninkaalliseksi,jollei tee sitä thaimaassa.Ihmeellisiä tarpeita,kun meillä ihmisillä aina välistä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 17:33

Kyllä sie voit esitellä ittes vaikka provesoriksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 18:53

Vaikka olenkin uimamaisteri vuosimallia miekka & kuokka, en kuitenkaan esittele itseäni maisteriksi :-) Maisterisihminen on kuitenkin enemmän lukenut ja opiskellut kuin meikäläinen, ylioppilaan raakile vainen, joka edelleen pitää kirjoitusten jälkeen välivuotta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 10:49

Tuolle nyt jo pakko nauraa... sorry vaan!

Lisätty: 02.02.2009 - 14:01

Maisteri on "niin paljone nemmän lukenut" eli on suorittanut yliopistotutkinnon mutta iumamaisteri näyttää atitonsa vain umisessa. Esim. filosofian maisterilta ei vaadita uimataitoa!!! Eikä uimamaisterilta yliopistollista korkeamman asteen tutkintoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.02.2009 - 16:46

maisteri mikä maisteri, eri asia vaan mikä maisteri.