Miksi ihminen harmaantuu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 13:42

pigmetti poistuu hiuksista iän/järkytyksen myötä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 13:43

Kait on niin paljon harmeja joten harmaantuu siitäkin!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 13:47

kelottuu kait, ja sehän alkaa latvasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 13:53

Samasta syystä kuin rypistyykin. Tulee vanhaksi. Sitähän se yleensä on. Poikkeuksiakin on, mutta johtuvat yleensä muista syistä kuin vanhenemisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 13:55

Iän myötä melanosyyttien pigmentintuotanto vähenee ja johtaa hiusten harmaantumiseen.Hiusten väri perustuu hiusjuuren alaosassa sijaitsevien melanosyyttien toimintaan.

Joko ulkoiset tai sisäiset tekijät saattavat aiheuttaa myös häiriöitä hiuksen solujen toiminnassa. Nämä häiriöt saattavat aiheuttaa hiuksen harmaantumisen mm. siten että epiteelisolujen ja melanosyyttien toiminta heikkenee tai siten että hiuksen rakenne muuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:21

Harmaat hapset on "kunnian kruunu" :) se vaan on niin. Pigmentin tuotanto vähenee iän myöstä karvatupessa. Oliskohan luojan tarkoituskin ollut että harmaannutaan.. en muuta selitystä keksi:) mistä sitä muuten tietäis jotta käy vanhaksi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 14:42

Onn niiin kauhiasti suruja ja murheita : ( Mut ei kai ole pakko harmaantua väriä purkista päähän ja menoks : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 15:58

AURINKO VAALENTAA,SANOISIN

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 16:38

Solujen uusiutuskyky heikkenee iän myötä ja siitä seuraus myös harmaantuminen muun vanhenemisen ja rapistumisen mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:30

Pigmentit sen aiheuttaa,toisille tosi nuorena. sehän on sarmikasta..