Tahtoisin kerätä ensi kesänä marjoja. Asun Turussa, mihin päin kannattaisi lähteä :- / Marjat mätänee metsiin :(((

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2009 - 02:38

Mene vaan lähimpään metsään, niin kyllä sieltä niitä marjoja löytyy, kun kävelee tarpeeksi kauas tiestä ja asutuksesta! :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 02:44

Hmm. mutta täytyy ottaa selvää, onko ne jonkun maat, vai kuuluiko se jokamiehen oikeuksiin. Taisi kuulua tuo marjastus ? Sitä mietin myös, että voiko niissä marjoissa olla jotain 'tautia', tai voiko ne olla jotenkin likaisia muuten, onko niitä ihan turvallista syödä. nimim. kaupunkilainen, mutta lapsena paljonkin luonnossa viihtynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 06:20

Paattisilta päin hakevat marjoja minun tuttavat.

Lisätty: 01.02.2009 - 09:28

Paattinen on Turkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.02.2009 - 09:14

"Asun Turussa, mihin päin kannattaisi lähteä :- /"

mihin päin tahansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:31

Turun saaristooon.Marjat ovat ainakin saastettomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:43

Ei kannata lentokentän tai muun vilkkaan tien varrest noukkii, mut paatisille tai peimarin seudulle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:44

Nauvossa oli meillä aikoinaan kesämökki, siellä oli mahtavat marja- ja sienimaastot.
Merimaskussa hyväkuntoiset tiet, lyhyet etäisyydet ja runsaat marja- ja sienimetsät .

ps. Jokamiehenoikeuksilla tarkoitetaan jokaisen Suomessa oleskelevan mahdollisuutta käyttää luontoa siitä riippumatta, kuka omistaa alueen tai on sen haltija. Voit poimia luonnonmarjoja, sieniä ja kukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 10:39

Kakskerta,Hirvensalo ja tietysti Naantalin lähi metsät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 14:09

Jos asuisin siellä päin, menisin ilman muuta Turun saaristoon. Ei ihan mistä vaan kannata marjoja poimia, saasteiden ja muun "lian" takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.02.2009 - 10:42

Kiitos paljon vastauksista. Hieman tyhmäksi heittäydyin kysymyksessäni :- ) mutta ei tosiaan ole tullut
harrastettua tätä lajia moneen vuoteen, enkä varmaan ole ainoa!

T:Kaupunkilainen.