Mitä ruokia pitää välttää jos on kihti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 20:32

Pitäis välttää niitä puriinia sisältäviä ruokia, eli anjovis, sardiini, silli, tietyt sisäelimet, riistaliha ja äyriäiset, yleensäkin eläinperäisiä ruokia...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 20:32

Kihti potilaan ruokavalio on vähä puritaaninen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 20:45

Nimenonaan puriini ei sovi eli kalosta mieluummin lohta kuin pikkukaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 20:52

Olutta pitää välttää, kuulema... niin joillekkinhan olut on ruokaa..hih..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2009 - 21:05

Maksa, munuainen, alkoholi (olut) ovat pahimmat kihdin aiheuttajat.

Lähteet:
Google, Poliklinikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:26

kalaa, kananmunaa, alkoholi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:30

mm. näitä välttää:
- pavut, herneet, soija, parsa, sienet
- sisäelimet
- pienet kalat kokonaisina esim. silli,
anjovis, silakka, sardiinit
- äyriäisiä
- kalan ja broilerin nahka

- alkoholijuomat ,erityisesti olut
- asetyylisalisyylihappoa sisältävät lääkkeet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:53

Pieniä kaloja,äyriäisiä,herneitä,konjakkia eli värillisiä viinoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2009 - 09:56

Edellä mainittujen lisäksi sianliha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 09:04

Sian liha on kyllä kaikkein pahin kihdissä,oma kokemus,se sisältää virtsahappoa niin runsaasti,eli ureaa,se on virtsahappo, kuvittele siinä syödään kusta ,sian liha on kuin kusessa marinoitu liha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 13:21

Olen kuullut että alkoholia. jos pätee samat neuvot kuin reumaattisiin ihmisiin nini silloin punaista lihaa, suolaa Tuosta en ole varma kuitenkaan, en tunne ketään kihtistä henkilöä). Eräs tuntemani lääkäri sanoi että kihtipotilas = juoppo!! Eli kihti olisiipaljon alkoholia käyttävän vaiva, en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 11:44

Kihti on ns. elintasosairaus, edellä on jo mainittu ruoka-asioita, kihtipotilaan tulee välttää alkoholeista olutta sekä punaviiniä. Alla olevasta linkistä lisävalaistusta asiaan.

Lähteet:
194.251.35.222/Kiinteasivu.a...akymaID=17