Mitä tarkoittaa lyhykäisyydessään? Matteuksen evankeliumi 14 luku jakeet 22-33.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 18:52

Ehkä tärkein opetus kyseisessä kertomuksessa on se, että uskossakin aloitetut yritykset voivat epäonnistua. Pietari kulki vetten päällä, mutta nähdessään myrskyn häneltä unohtui Jeesuksen suuruus.
Hän näki vain suuret aallot ja alkoi vajota. Silloin hän rukoili hädissään:Herra, pelasta minut!
Jeesus kuulee lyhyenkin rukouksen.

Kertomuksen voi hyvin soveltaa omaan arkiseen elämäämme. Aloitamme monenlaisia hankkeita eivätkä ne kaikki onnistu. Katsomme kohtaamiamme vaikeuksia ja masennumme.

Yksi kertomuksen lopputuloksista oli; opetuslapset, nähtyään myrskyn laanneen ja Pietarin olevan veneessä, polvistuivat Jeesuksen eteen ja sanoivat; "Sinä olet todella Jumalan Poika."

Lisätty: 31.01.2009 - 22:46

Tuntemattomalle: Jeesus lähetti opetuslapset vastarannalle ja hän jäi yksinäisyyteen rukoilemaan ruokittuaan tuhansia ihmisiä. Sana kertoo, että kello oli yöllä kolme kun hän kulki vetten päällä opetuslasten luo, jotka soutivat voimakkaassa vastatuulessa usean stadion mitan päässä rannasta, Stadion=192 metriä.
Tähän viitekehykseen en saa mahtumaan upotettuja kiviä enkä silmänlumetta. Opetuslapset pelkäsivät myrskyävällä merellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 17:50

Jos nyt oikein sen muistan ilman vihkiraamattuni apua, siellä kirjoitetaan epäuskosta ja vedenyli kävelemisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 17:52

taitaa olla lueteltu näitä aikoja ja tapahtumia joita elämme juuri nyt:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 17:59

Ison kirjan asioita tulkitaan eri tavoin Kuka syvällisemmin ja ja joku pohdiskelee pinnallisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 20:07

Tilanne on siinävaiheessa oikeasti ongelmallinen,kun on lähtenyt pitkälle matkalle kivistä rakennettua reittiä pitkin ja veden pinta on noussut niin,että kivet on pinnan alla ja ne näkee vain tyynellä.
Sitten nousee aallokko ja pinnan alaisia kiviä ei enää pysy näkemään.
Silloin on todellinen onelma käsillä ja hätä,että mitäs nyt!
Tästähän tässä sadussa kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 08:46

Kotoitko elokuvan tositarina,lopun ajan prohveetat,tuli joku ilta sitten,Siinä joku sairas mielinen tyyppi julistautu messiaaksi,rakenti seurakunnan ,ja rakasteli kaikkien seurakunnan naisten kanssa,jo oli meininkiä