Voisiko joku joskus johonkin vastata tarjoamatta "vikiä ja / tai kuuklea"? Esim. ihan omin päin / tiedoin... voisi olla eduksi...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 09:56

Vastaan aina ilman apuvälineitä, ne kysymykset joihin en osaa vastata jätän väliin. Jokainen osaa etsiä googlesta tietoa ja uskon että lähes jokainen myös löytää, eivät nämä kysymykset täällä niin vaikeita ole (paitsi sää timbuktussa 22.6.2009?).

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.01.2009 - 09:51

Täällä kysytään niin paljon sellaisia asioita, että on pakko wikittää tai googlettaa. Ei olla sentään kaikkitietäväisiä. Hyvänä esimerkkinä käy jonkun bussin lähtöaikakysymys. Ei sitä voi hihasta vetästä. Tai jotain historian tapahtumaa vuosilukuineen ym. ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:51

Niinhän sitä tulee yleensä vastattua,toki jotkut kysymykset ovat sen laatuisia,että kysyjä hyötyy lisätiedoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:51

Minä yleensä vastaan omin tiedoin,mutta toki googleakin kannattaa hyödyntään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:08

Googlen käyttäminen ja googlesta vastauksen löytäminen ovat kaksi eri asiaa. Tottahan useimmat osaavat jotain googlesta kysellä, mutta se oikea kysymys, joka tuo halutun vastauksen, ei aina niin helposti lödykkään. Siinä suhteessa taidoissa ja kokemuksessa varmaan on suuriakin eroja ja niinmuodoin nuo linkki-vastaukset saattavat olla kovasti hyödyllisiä.

Lisätty: 31.01.2009 - 11:29

Anteeksi jos ymmärsin kysymyksen väärin, uutena jäsenenä (kirjauduin eilen) en ole vielä niin kovin paljoa lueskellut näitä vastauksia, nyt kun kahlasin sata ysymystä lisää, niin huomasin että tällä tosiaan on jonkinverran vastauksia "katso wikistä" ja katso "googlesta", ne tosiaan vaikuttavat aika tylyiltä ja turhilta. Sen sijaan vastaus, jossa kerrotaan mistä kohtaa wikissä tai goolessa löytyy kysymykseen liittyvää asiaa , on sen tyypin hyödyllinen vastaus jota tuossa aiemmin puolustin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:16

Kyllä on ,että omaa mielipidettä sekätietoa, mutta jos kysyjä haluu jotain tiettyä tietoa, katson ne sitten netiltä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:16

Suurin osa kysymyksiin tulleista vastauksista ovatkin ilman gooklea tai wikiä ns. oma tieto, omasta päästä, mutta silloin ne monasti ovat mutu vastauksia.

Lähteet:
oma huomio, mutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:44

Kyllä niitä omasta päästä tulleita vastauksia taitaa olla sittenkin enemmän kuin linkkivinkkejä, molempia tarvitaan, mutta kyllä se 'en tiedä' kuuluostaa varsin harvoin asialliselta vastaukselta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:54

Kirjallinen ulosantini on sen verran heikkoa, että laitan linkkivinkin jos suinkin mahdollista. Kysyjä saa siitä tarkistaa, etten omiani horise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 12:11

Hyvin usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 15:22

höpsitä, minä en ole vielä kertaakaan käyttä'nyt muuta kuin "omaa päätä" ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 16:24

Oletkin varmaan huomannut ,että minun vastaukset on lähes aina pitkän elämänkokemuksen mukanaan tuomaa tietoa. En siis viitsi yleensä vastata,ellen itse usko tietäväni vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 18:16

Mie vastaan niiku sanotaan omasta päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 22:06

"Voisiko joku joskus johonkin vastata tarjoamatta ..."
Ollos huoleton, ihan varmasti voi ja tekeekin jatkuvasti ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 08:12

No tähän meinasin kyllä wikistä hakea vastauksen,oli sen verran vaikeata lähteä kirjoittamaan ilman poimintoja jostakin.