Onko Sanghaissa tällähetkellä suuria alennusmyyntejä 2009?

Avainsanat: shanghai kiina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 23:29

Shanghaissa on aina alennusmyyntejä, sesonki kestää koko vuoden, nimi saattaa välillä vaihtua. Pari kiinalaista juttua, jotka on hyvä muistaa siellä shoppaillessa:

- kun kauppa ilmoittaa SALE 60 % , se tarkoittaa että tavaraa tarjotaan 60% hinnalla (ei alennuksella)

- vaikka alennusta olisi tarjottu yli 50 % , se ei tarkoita että kyseessä olisi lopullinen hinta, siitä voi aina keskustella

- kiinalaiset tykkää 'tukkukaupasta' , esim. jos sukkapari maksaa 10 voit saada neuvoteltua sen 7:ään , mutta samalla vaivalla saat neuvotetua että kolme paria maksaa 13

(sellaista on kaupanteko Shanghaissa, mutta maksoitpa nyt sitten mitä tahansa niin halvalla saat)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.01.2009 - 05:22

KIINALAINEN KAUPPIAS EI TUNNE TERMIA ALENNUSMYYNTI,,JOKAINEN ostotapahtuma on yksilollinen,,sina ehka saat 10 muttaa seuraava maksaa 100..ostajasta riippuu mita maksaa,ei myyjasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:09

Ei sielä alennusmyyntejä ole.Itse on osattava tinkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:23

Toisin kuin Gristalli tuossa väittää (mihinkä mahtaa väite perustua?), kyllä Shanghaissa on alennusmyyntejä, viellä isommin kyltein kuin meillä konsanaan. Omin silmin nähty että kuukausi sitten, oli aiemmin syksyllä ja oli kesälläkin. Varmasti on nytkin.

Se on sitten toinen juttu mitä se käytännössä tarkoittaa, mielestäni vähäviisaan kuvaus asiasta on hyvin realistinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 12:48

joo siel on alen loppurysäys