Miten koet kun lapsesi lähtevät maailmalle

Tyhjä koti, ei heidän ääntä kuulu, vaan sähköposti silloin ilmoittaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 23:08

Meillä kävi päin vastoin. Lapsi tuli aikuiseksi, niin äiti lähti maailmalle. Lapsi ei tietenkään reagoinut mitenkään, mutta äiti itki koko monisatakilometrisen muuttomatkan. Sellaistakin sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 23:10

Pakkohan se on joskus kokeilla miten omat siivet kantaa.Toisaalta eronneena minun kämppäni kautta ovat lähteneet (harjoitteluasunto).Tuleehan tuota yhteyttä pidettyä lähes päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:13

Ei ne olemassaolosta katoa. Kovempaa on se kun ne menee naimisiin:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:27

Minusta oli mukavaa saada omaa aikaa ja tilaa. Lisäksi huomasin, että lapsemme olivat kasvaneet yhteiskuntakelpoisiksi ja hoitivat itse asiansa.

Rauhallista aikaa oli jonkun vuoden. Nyt on alkanut toinen kierros lapsukaisia ja minua tarvitaan taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:48

Ylpeyttä,kaipuuta,huolta ja kierros taas alusta,lopulta sopeutuu,huoli ei vaan häviä ja lapsi jolle on kerran fyysisen elämän antanut on aina lapseni,kuten myös ne lapsistani ,jotka valmiina ovesta sisään kävelivät.
Ylpeys tulee aina ensin hyviä ihmisiä kasvatin ja kasvatan edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 00:44

Euforiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 01:53

Eipä siinä ollut niin ihmeitä ,kun muutti kilomtrin päähän ja sitten kävi kuitenkin kotona syömässä, kun itse viitsinyt laittaa ruokaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 02:11

meillä ovet on lonksuneet vuosikausia ees sun taas niin taajaan ettei noista lähtemisistä enää osannu niin isoa numeroa tehdä, mutta kun kysyit että miltäs tuntuu niin pitäähän se tunnustaa että on aika hämmentävää yks kaks huomata ettei niitä saranoita tarttekkaan enää olla yhtenään rasvailemassa ja veskiinkin pääsee jonottamatta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 08:57

Ensin oli vaikeaa ja piti jatkuvasti kylässä käydä, nyt nauttii rauhasta, toinen sukupolvi käy tiuhaan nyt mammaa katsomassa, tai ainakin nameja syömässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:13

Ensimmäisen lähtö oli kovempi pala. Lähti ovet paukkuen ja muutti melkein naapuriin opiskelijapoksiin ja otti opintolainan (kotoakin olisi saanut koulunsa käydä ja ilman lainaa). Nyt on jo hyvät välit ja äitiä tarvitaan. Toinen tytär kulki edes takaisin. Nyt on jo oma perhe ja elämä. Asuvat samalla paikkakunnalla ja yhdessä kuljetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:13

Molemmat lähti yhtä aikaa.Oli pitkän aikaa tyhjä olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:44

Oli se aika tyhjä olo ku laps lentää pesästä mut kyllä olen päässyt surun yli... ja nyt on aikaa itselle.. ; ) vähän enemmän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 13:05

Sehän on elämän laki. Lapsi on vaina laina ja sen täytyy antaa aikuistua. Nautin siitä että "lapsi" menestyy maailmalla hankittuaan itselleen kaksi hyvää koulutustaustaa ja hävisi onneksi vain Eurooppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2009 - 17:22

Lapsi aikuistuu, ja lähtee elämään omaa elämäänsä. lapsiinsa ei saa takertua.
Omani lähti vain Eurooppaan, ensin kouluttautui Suomessa toisella puolella maata
ja sitten Eurooppaan uraa luomaan. En v oi olla muuta kuin tyytväinen.