Mikä on naisen tiukkapipoisuuden periaate?

Tämä on tärkeä kysymys, mistä se johtuu.
Ajatelin vaan kysyä jos löytysi oikein tiukkapipoista naista vastamaan, naisia on paljon jotka eivät esim. työelämässää ymärällä mittään huumoria, kai heillä itsellään sitten on jokin ongelma parisuhteesa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 23:16

Työelämän tiukkapipottaret:Jos työssä kohdellaan naista arvostavasti ja kauniisti niin eiköhän se pipo löysty. Minua raivostutti aikanaan se, että minua kutsuttiin "tytöksi" Olin jo kahden lapsen äiti, minulla oli ammattinimike, titteli ja etunimikin. Mutta miehille olin kanslian tyttö. Säännöt olivat työajan suhteen eri miehillä ja naisilla. Naiset olivat kellokorttiin sidottuja ja miehillä kasvoi tukka työajallakin, joten sai käydä leikkuuttamassakin työajalla. Tässä vain hiukan epäkohtia.

Jos ilmapiiri muodostuu sellaiseksi, että naisen pitää melkein kilpailla näyttääkseen pätevyytensä niin ei siinä naurata. Väheksyntä oli minulle myrkkyä ja miksei siis muillekin naisille.

Huomasin kyllä, että jotkut naiset osasivat käyttää naisellisuutta hyväkseen ja vedota miehiseen suojeluviettiin. Nämä ovat kimurantteja asioita ja olen ajatellut, että oma käyttäytymiseni johtuu lapsuuden traumoista.

Yritän oppia pois tietyistä asioista. Hiljalleen....prosessi on vielä kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 22:42

Se mitä kotoa on opetettu on tärkein lähtökohta. Toinen lienee se, että parisuhteessa ollaan yhdessä eikä erikseen. Sen kummemmin en osaa tähän vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:52

En tuohon iukkaan pipoon osa sen kummenpaaa, kun et onhan noita miehissäkin tiukkiksia, meinaan niin ja yritän omaani pitää löysällä, ei turhia hötkyilyitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:14

taitaa vaan olla luonnekysymys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 00:47

Se on se "annankadun" vastakohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 01:56

Niinhän se on jos suu menee kiinni niin perä aukee sanotaan kun oikein kiristää ja niitäkin on ollu vastassa valitettavasti, mutta monasti on huumori tehny nekin siedettäviksi, kun ei ole pokka pitänyt enempää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 02:16

must vaan tuntuu että se pipo on sellanen unisex juttu, sekä konkreetisessa että kuvaannollisessa mielessä, kiristää kellä kiristää, ei se ole naisten yksinoikeus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 05:37

seuraksena tiukkapipoisuudesta on verenkierto hairio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 08:59

Tiukkapipoiset miehet ne vasta ärsyttäviä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:17

miumaumikko, minkälaista huumoria sinä olet työelämässä laskenut suustas, sekin vaikuttaa tiukkapipoisuuten. Kaikki ei pidä kaikenlaisesta varsinkaan kaksimielisestä huumorista. Ja jos aina samoja vitsejä kertoo ei sekään enää pitemmänpäälle naurata naisia eikä miehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:13

Luonnevikainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:46

Gristallin kans samoilla linjoilla.... ei piä liian tiukkaa pippooo edes ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 14:15

Pätemisen tarve ja toisaalta epävarmuus. Ei uskalla ottaa rennosti, jos vaikka silloin ei otettaisikaan vakavasti kun rupeaa kaveriksi jollekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 13:07

Tiukkapipoisuus on myötäsyntyistä. Taitaa olla enemmän naisen omisnaisuus koska yhtään tiukkismiestä ei tule mieleen vaikka kuinka mietin. Itselleni on sanottu että olet harvinaisen huumorintajuinen naiseksi...

Lisätty: 02.02.2009 - 13:12

Mielestäni sukupuolen perusteella ei naisille tule antaa mitänä erioikeuksia. Työssä tarvitaan koultuusta ja ammattitaitoa kaikilta ja sen mukaan tulee arvostus. Ei naista voi päästää "kuin koira veräjästä".