Onko tietokoneen käyttö syntiä

Maalla kun asuu niin kaikkia kysymyksiä tulee päivittäin, mitä heille vastaisin, sitä olen pohtinut monta kertaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 21:02

Ei ole minusta ainakaa. Ainut hupi minulle kaiken muun jälkeen...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 21:03

Mikä on syntiä ja mikä ei.Isokirja ei taitane mainita tietokoneesta mitään.Kaikki on syntiä jos tehdään synniksi.Toivottavasti en kovin pahasti loukannut ketään.Itsellänikin on tietty elämänkatsomus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:04

No,ei todellakaan oo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 21:09

En minä ainakaan tässä mitään syntistä näe, edellyttäen etten tunge itseäni mille tahansa epäilyttävälle sivulle. Mutta ei varsinainen tietsikan käyttö sinällään voi olla syntiä. Onhan täälläkin uskovaisen elämän katsomuksen omaavia nimimerkkejä. Ei hekään varmaan syntinä tätä pidä, koska käyttävät konetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:10

Pahuuden määrä on vakio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:13

Mielestäni, jos tietokoneella tekee vain näit "oikeit" asioit, eikä seikkaile niis (en tie mis) "synnillisis" paikois, nii jot voi sanoa, et oikein käytettynä varsinainen aarreakku ja tiedonlähde, kuten tämä Napsukin, oppii ymmärtämän muita ja eläytyyn heidän mahdollisiin pulmiinsa ja vielä ehkäpä auttamaankin...ja varsinkin saa itelleen apua ja tietoo, pitää mielen virkeänä, eikä dementia iske, kun joutuu kaikkii asioita pohtimaan, tätä mielt mie, eikös näi ookkin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:36

Syntiä voi tehdä monella tapaa. Tietsikallakin ja vaikka Napsussa. Valehteleminen on syntiä ja täällä on helppo valehdella. Minä en tätä synniksi tunnista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:58

Ei siitä tarvii synnin tuntoja ottaa, kun on kilteil sivuil, vaikka en kyllä tiedä ,mis täs ois kaan syntisii sivui...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:03

Mielestäni on "syntiä" se minkä omatunto kieltää,ei ole kenenkään asia sanoa toisen tekevän syntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:08

Kyllä papitkin käyttää tietokonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:13

Ammoin oli paidan napitkin syntiä. Laskekaa äkkiä nappinne.

Lisätty: 30.01.2009 - 22:40

Pyydän anteeksi leikinlaskuani. Huomasin jälkeenpäin, että asiaa kysyttiin tosissaan.

Käsitän synniksi jonkin sellaisen asian, joka sitoo ihmisen niin, ettei hänen elämäänsä yksinkertaisesti mahdu muuta. Ja onhan meille annettu järki. Sen käyttöä ei ole kielletty missään. Meidän on sopeuduttava siihen, että tietotekniikka on tullut jäädäkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:54

Syntien listalle pääsee/joutuu mitä ihmeellisimpiä asioita, yleensä syynä on tietämättömyys, oudot asiat pelottaa. Siellä ovat olleet mm. radio, pesukoneet, tv:stä nyt puhumattakaan. Se että joku juttu voi olla synninteon välineenä, tai johdattaa jotain heikkoa synnin poluille, tuskin on kestävä pohja kieltää ja laskettaa 'kirkon kirousta' kaiken päälle.

- onkohan kyse lestadiolaisista fundamentalisteista ? -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:03

se vastaus on tietenkin, että mitä sen kanssa touhuaa. Voipi harrastaa hyvinkin synnillistä netissä jos halu on. Eli taas asia ja valinta on katsojan päässä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:40

Eihän se voi olla syntiä ku ei se lihota :) eikä ees maistu hyvältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 02:01

Eiköhän se ole nykyään kirkollakin jo kaikki databasit käytössä ja siten sitä ei voi synniksi laskea, jos nyt et ala pornon puolella surfailee ja mehukkaita sivuja katselee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 05:45

raamatun tekemisen aikoihin ei syntia ollut tietokoneen kaytto,kayttaa sai vapaasti ilman rajoituksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 09:30

Ei se mielestäni ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 10:24

Mistä ihmeestä olet sellaista saanut päähäsi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 14:04

EI OLE EIKÄ TULE SYNNIKSI, jos minun joku kaveri edes ajattelis tollai se ei olis mun kaveri sen jälkeen..kyllä netissä voi käydä ihan millä sivulla haluaa tai pääsee, en mie ole koskaan sitä rajoitellut keltään,kyllä meidän kaikkien on joskus tultava ns. kaapista ulos ja katsottava tätä pahaa mailmaa edes netin kautta silmiin...(ja mie olen nykyisin tutkinut asian niin ett, ne todelliset pahan tekijät ja huorin tekijät ovat juuri uskovaiset) keskustellaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 17:21

USKO ja uskovaiset ovat kaksi eri asiaa. USKO on uskomista yhteen oikeaan asiaan.

Lähteet:
Usko, uskossa