Kuinka valitset ruokasi ulkomailla? Etsitkö mahdollisimman tuttua, isännän suosituksesta vai mahdollisimman eksoottista?

Vai onko sinulla oma reikäleipä kassissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 20:10

Menen johonkin miellyttävän näköiseen paikkaan, katselen ympärilleni hiukan, ja jos totean suosituksi paikaksi, jään sinne ja tilaan listalta jotain paikallisen ja eksoottisen väliltä. En koskaan mene ulkomaille syömään lihapullia ja muusia kotimaisen reseptin mukaan valmistettuna. Uudet ruokaelämykset ovat opettavaisia ja voin saada niistä jopa vinkkejä kotona ruoan valmistukseen. Toki huonojakin kokemuksia on. mm. espanjalaisesta kalakeitosta.

Kysyjän kommentti

hyvät periaatteet

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 20:09

Paikka, jossa tarjotaan hyvää, paikallista ruokaa. Sellaisen löytää, kun seuraa missä paikalliset asukkaat aterioivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:09

Haluan aina tutustua paikallisiin erikoisuuksiin ja erilaisiin ruokiin.
En missään nimessä mene "suomi lihapullia" paikkaan muissa maissa vaikka mikä olisi.
Maassa maan tavalla tai maasta pois, on minun mielipide.
Toista suomea ei maailmalla ole enkä haluaisi sieltä sellaista löytääkkään,sillä silloinhan olisi matkarahat menneet täysin turhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:11

Haluan tutustua paikallisiin ruokiin, en ota hk:n lenkkiä enkä ruispaloja mukaan kun lähden reissuun. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:19

Maassa maan tavalla ja maan ruoilla. Ei ole mitään järkeä ostaa lihapullia ja mummon muussia kiinassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 20:48

Paikallisten suosimissa paikoissa yleensä hyvä ruoka, hinta / laatu kohdallaan myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 21:40

Paikallista ruokaa yritän hakea. Turistikohteissa tahtoo olla liikaa kansainvälistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:04

Suosin pieniä paikallistenkin suosimia paikkoja ja paikallista ruokaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:01

otan sitä mitä ruokalistasta parhaiten tajuan :) en halua yllätyksiä, haluan tietää mitä syön. Viimeksi käytiin thai ravintolassa, pizzeriassa, paikallisessa kerran ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 23:53

Täytyy tunnustaa että minulla on välillä vähän taipumusta niihin extreme kokeiluihin, mutta yleensä pyrin löytämään jotain tyypillistä paikallista hyvätasoisesti valmistettuna ja mahdollisesti 'isännän suosituksesta'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 00:40

Jos kuiteski lihapullia ja muussia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.01.2009 - 18:30

tuttua, tai edes tutun näköistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 19:01

Mene paikkoihin jotka näyttävät paikallisilta.
Matkailen paljon Euroopassa ja useimpien maiden ruokakulttuuri on tuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2009 - 22:38

Etsin paikallisen ravintolan, jossa on tyypillistä sen maalaista ruokaa, tai muuten vaan hyvää sapuskaa, ja mielellään huokeaa tai tasokasta. En välitä kaiken maailman ruokakulttuurista vaikka syön eksoottisia ruokia mielelläni ja melko rohkeasti. En kanna mukana mitään suomalaista evästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 01:53

Tavallista ruokaa valitsen, siis tyyliin pihvejä, pizzaa jne. En silti kävisi näissä Kanarian kohteiden Suomi-ravintoloissa, mieluummin muissa. Mutta sen verran kranttu olen etten ihan mihinkään todella erikoisiin syty, niin kuin en kotonakaan.