Kuinka päästä eroon s-viasta 13 vuotiaana?

parhaimmalla kaverillani on s - vika ja haluan auttaa häntä pääsemään eroon siitä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 14:52

Puheterapiaan.
Vanhemmat , koulun terveydenhoitaja yai koululääkäri varmaan auttavat asiassa eteenpäin.
Jos henkilö ei kuulu Kelan lääkinnällisen kuntoutuksen piiriin, hän voi saada puheterapiaa myös terveyskeskuksen kustantamana.

verneri.net/yleis/palvelut-j...rapia.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 14:31

Täytyy mennä ammattilaiselle eli puheterapeutille. kukaan kaveri ei siinä voi auttaa.
Sitä parempi mitä nuorempana alkaa asiaa hoitamaan. Ihan lapsena ei tietenkään kannata vileä mutta hieman myöhemmin.
Meidän nykyinen presidentin tointa hoitava henkilö on kertonut että hän pääsi puheterapiaan vasta 18-vuotiaana ja toki ääntämistä voitiin vielä silloin korjata aika paljon, puhe on ollut huomattavan huonoa ennen korjausta.
Käytännössä puheterapeutti opettaa kuinka esim.s-kirjain tulee oikeasti ääntää, miten toimitaan teknisesti. Vie aikaa mutta usein tulee tuloksia.

Lisätty: 02.02.2009 - 13:16

r-vika on kuuleman mukaan hankalampi korjata kuin s-vika. Selekätä s-kirjainta tarvitaan esim. vieraissa kielissä (ranska) ja on se sössötys tosi ikävää kuunneltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 30.01.2009 - 14:56

puheterapeutti on varmaan paras tapa päästä eroon, tai itse vaan harjoittelemalla uudestaan ja uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 16:13

Puheterapeutti ehdottomasti paras keino. Suurin osa saa avun sieltä. Kiva että haluat auttaa kaveriasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 17:45

Entinen tyttöystäväni oli sössömaikka, siis puheterapeutti. Olen naapurihuoneesta kuullut monen s:n löytymisen ihmeen ja voin vakuuttaa että se on ylikärsivällisen ammattilaisen puuhaa. Eli yhdyn noihin edelläoleviin suosituksiin hyvän puheterapeutin luo hakautumiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 19:19

Puheterapeutille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:19

Jos ei paha, niin haittaako pieni suhina..mutta sitten jos oikein paha niin puheterapialle..kyllä se sieltä lähteen, kun oppii sen ässän sanomaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 22:48

terapeutille.. neuvoo kotileikkejä, joiden avulla ässä tulee tutuksi. Me lasten kanssa huudettiin sanoja joiussa oli ässä, ja silloin se usein tulee oikein. Harjoitusta siis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2009 - 21:35

ammattilaisten hommaa, mutta päivienne piristeeksi voitte harjoitella Ele Aleniuksen vahalla vaalilauseella "sateen sattuessa sosialisoimme sisätiloissa"