millaista syrjintää brasiliassa on??

haluan tietää millaista syrjjintää brasiliassa on ja miten ne suhtautuvat vähemmistöihin?

Avainsanat: brasilian syrjintä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 16:13

Brasilia on yksi maailman eriarvoisimmista maista.
MM: Siirtolaisia , etenkin mustia, seksuaalisten vähemmistöjen edustajia, varsinkin maaseudulla naisia , syrjitään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 18:31

Paikoitellen maaseudulla pidetään köyhempää osaa väestöstä lähes maaorjien asemassa. Kaupunkien laitamilla eriarvoisuus ilmenee hyvin laajoina slummialueina, joissa on myös vaikeita huumeongelmia. Portugaliksi slummialue = favela.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2009 - 17:55

syrjintä on lähinnä atloudllista laatua, köyhäksi syntynyt todennäköisesti kuolee köyhänä (ja aika nuorena) . Rikkaiden ja varkkaiden joukko on pieni verrattuna köyhien määrään, siis vähemmistö sortaa enemmistöä. Rodullinen syrjintä sitten onkin jo hankalampaa, Brasilian väestö koostuu pääosin siirtolaisista Euroopasta, Afrikasta ja muutamista Aasian maista, eivätkä nämä maahan muuttaneet esi-isät ole kovinkaan pitkän ajan takaa, silti rodullinen sekoittuminen on ollut hyvin voimakasta ja 'puhtaita' on kovin vähän. Alkuperäiskansat ovat häipynyyt melko tarkaan näkyvistä.