Mitä eroa on hoodoolla ja voodoolla? Katsoin eilen supernaturalin, siinä oli mainintaa myös hoodoosta.

Lisätty: 30.01.2009 - 11:31

En ole aikeissa alkaa harrastamaan kumpaakaan!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 08:22

Hoodoo is a folk version of Voodoo that focuses on the conjuring and herbal magic.
www.geocities.com/BourbonStr...oInfo.html

( vapaa käännös:
Hoodoo on kansanversio voodoosta joka suuntautuu manaukseen ja yrttimagiaan.
Hoodoo on yksinkertaistettu voodoo. Voodoo on uskontopohjainen, on eroja Haitin ja New Orleansin voodoossa)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.01.2009 - 08:23

hoodoo on loihtia,taikoa,loitsia conjure positiivisesti.voodoo noituuden pimeä puoli langettaa pahoja henkiä, noitua.

Lisätty: 30.01.2009 - 10:04

minulle on ainakin selkääni langetettu voodoo taikaa , koska tyhmänä en osaa hiljaa olla vaikka pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 09:47

Hoodoo on afro-amerikkalainen kansantaikuuden muoto. Se on muodostunut monista afrikkalaisperäisistä että myös eurooppalaisista uskomuksista. Hoodoo tunnetaan myös nimellä "conjure".

Voodoo (kirjoitusmuotoja myös vodun, vudun, vodou, vodon ja voudou) on šamanismin piirteitä sisältävä afrikkalais-karibialainen uskonto. Voodoon esimuotoja on harjoitettu ja harjoitetaan edelleen ennen kaikkea Länsi-Afrikassa henkiolentojen ja sairauksien karkottamiseksi. Uuteen maailmaan kuljetettujen afrikkalaisorjien keskuudessa syntyi länsiafrikkalaisten uskomusten ja katolisen kristillisyyden yhteensulautumisesta synkretistinen uskonto, jota kutsutaan voodooksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.01.2009 - 10:00

Ei mitään eroa. Samanlaista hömppää molemmat. Taikuutta tai noituutta tai päinvastoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 10:25

smaaa spiritismiä... älä leiki sellaisten asioiden kanssa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 12:28

Joskus kyllä on tullut mieleen, että olispa woodoo nukke kun olen suuttunut johonkin ihmiseen mut en ole sille tielle kyllä lähtenyt, onneks se on vaan käynyt mielessä ja samaten mennyt pois, tiiä onko niissä taikaa... Mun mielestä samaa juttua molemmat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 14:50

Taitaa olla samankaltainen juttu kuin meidän uskonlahkoissamme, vivahde eroja ja enemmän 'pääpapin' paikkoja